انواع سقف متحرک استخر، از طراحی تا اجرا چگونه است؟

سقف متحرک استخر را بهتر بشناسیم

امروزه در بسیاری از مجتمع های مسکونی و علی الخصوص باغها و ویلاهای خانوادگی استخر به عنوان یک رکن اصلی برای ساکنین طراحی میشود اما باتوجه به اینکه شنا کردن در اینگونه استخرها در هوای گرم تابستان آسان و ممکن بوده اما هوای سرد زمستان بهرهگیری از چنین فضا و تفریحی را غیرممکن میسازد؛سایه روشن با تولید انواع سقف متحرک استخرتوانسته این مشکل بزرگ را حل کنند. طراحی سقف برای استخرهای روباز، امکان استفاده از استخر خانه های ویلایی را فراهم آورده است.

وجود استخر در خانه یک مزیت بزرگ است اما این روزها با وجود ساختمان های مشرف و برج های بلند، استفاده از استخرهای خصوصی کمی مشکل ساز شده است. به خصوص استخرهای روباز کاملا در دید همسایه ها قرار دارند و نمیتوان به راحتی و بدون نگاه مزاحم از استخر استفاده کرد. همچنین صرف نظر از اینکه سازه استخر چه جنسی باشد باید جهت محافظت از استخر و بهره گیری مطلوب از آن اقداماتی را انجام نمود.

سقف متحرک استخر را بهتر بشناسیم
سقف متحرک استخر را بهتر بشناسیم

با نصب این سقف های ثابت و متحرک دیگر نگران دید مزاحم نخواهید بود. درست مثل سقف حیاط خلوت و سایبان پارکینگ خودرو میتوان برای همه استخرهایی که در حیاط واقع شده اند، یک سقف شیک و کاربردی ساخت.

انتخاب سقف متحرک استخر بر اساس آب و هوا

سقف متحرک محصول جدیدی است که با توجه به کاربردهای متنوعش به سرعت در حال گسترش در بازار است. با تامین آسایش و در عین حال ایجاد زیبایی تبدیل به یک وسیله ی پرطرفدار شده است.

انتخاب سقف متحرک استخر بر اساس آب و هوا
انتخاب سقف متحرک استخر بر اساس آب و هوا

به عنوان یک پوشش ثانویه در قسمت های مختلف ساختمان نصب میشود. در کشور ایران برای تهیه و ساخت آن بنا بر تنوع آب و هوا باید در هر منطقه از متریال و پارچه خاص مقاوم و سازگار با شرایط همان منطقه استفاده میشود. همان گونه که واضح است ، با توجه به اتوماتیک بودن آن و استفاده از ریموت ، به راحتی باز و بسته شده و موتور به کار رفته در آن کاملا بی صدا میباشد.

انواع سقف متحرک استخر از نظر نوع جنس و پوشش

پوشش انواع سقف متحرک استخر از نظر نوع جنس و متریال استفاده شده چهار نوع است.

1- پارچه‌ای

یکی از مناسب‌ترین متریالهای پوشش سقف متحرک بشمار میرود. اگر این سقف ها از جنس پارچه ای باشند جنس پارچه آن ها تفلون یا نانو بوده و دافع هرگونه گرد و غبار، آلودگی، باران ، برف و غیره میباشد. سقف های متحرک استخری از جنس پلی کربنات در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم بوده و برای اقلیم های گرم و خشک و گرم و مرطوب و یا شهرهای آلوده با باران های اسیدی بسیار مناسب هستند.

2- فلزی یا آلومینیومی

 سقف متحرک استخری از نوع آلومینیومی در تابستان بسیار داغ و در زمستان بسیار سرد شده و مناسب اقلیم های معتدل و مرطوب میباشد. این سقف ها مقاومت بالایی در برابر اکسایش و خوردگی حاصل از جمله سولفات ها دارد، از این رو در سازه ی نگهدارنده این سقف ها از آلومینیوم استفاده میشود. آلومینیوم همچنین سبک وزن بوده و برای چهارچوب این سقف ها بهترین گزینه است.

3- طلق های پلی کربنات

به دلیل مقاومت بالا و شفافیت برای استخرها گزینه مناسبی هستند.

4- انواع شیشه

به ‌صورت تایل های شیشه‌ ای در سقف نصب میشود. شیشه‌ ها از نوع سکوریت هستند. متریال این سقف ها میتواند شیشه ای یا مات باشد. از این رو میتواند باعث محدود کردن دید و مشرفیت شود و فضای خصوصی تری برای استفاده ایجاد کند. این امر برای خانه های ویلایی محاصره شده میان آپارتمان ها و برج های بلند مرتبه بسیار مهم و سودمند میباشد. لذا استخرهای موجود در بسیاری از خانه های ویلایی به ویژه در شهرهای بزرگ که به علت دید از ساختمان های اطراف سال ها بلا استفاده مانده اند میتوانند از طریق این سقف ها دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

مزیت سقف متحرک استخر

سقف متحرک برقی استخر سازه ای مدرن و تمام اتوماتیک فضای استخر شما را به خوبی محفوظ کرد و امکان استفاده در هوای سرد را برای شما فراهم آورده. سقف برقی استخر در تابستان لذت استفاده از آفتاب و گرمایی تابستانی را در حالت باز برای شما فراهم کرده و از طرفی فضایی محفوظ از سرمای زمستان را برای شما فراهم میآورد.

مزیت سقف متحرک
مزیت سقف متحرک

سقف متحرک شیشه ای و سقف متحرک پلی کربنات دو گزینه ایده آل برای سرپوشیده کردن استخر شما بوده و زیبایی دو چندان برای فضای استخر شما فراهم آورده. سقف متحرک شیشه ای استخر سازه ای سنگین و لوکس بوده که هزینه بالایی دارد و به دلیل شفافیت شیشه ممکن است مسائلی ایجاد کند.

پیشنهاد سایه روشن برای سقف جمع شو استخر، سقف متحرک پلی کربنات بوده که سازه را سبکتر کرده و در هزینه صرفه جویی می‏شود، از طرفی با انتخاب پلی کربنات مات دید استخر کاهش پیدا خواهد کرد.

نکات قابل توجه در تولید انواع سقف متحرک استخر

باید سازه بکار برده شده در مقابل رطوبت، سرما و باد مقاوم باشد. با نصب سقف متحرک از طبیعت زیبای و دل نشین ویلای خود لذت ببرید. برای ساخت کالای با کیفیت باید از مواد اولیه مرغوب و درجه یک در ساخت آن استفاده کرد. سایه روشن با سالها سابقه طولانی که در زمینه تولید و ساخت ، سقف جمع شونده و سقف برقی داشته تولید کالای با کیفیت را سر لوحه کار خود قرار داده است.

برای ساخت انواع سقف متحرک استخر با ما در ارتباط باشید. کیفیت آن به قیمتی که خریدار حاضر به پرداخت آن است متفاوت است.

نکات مهم درانواع سقف متحرک استخر

1- چنانچه سقف متحرک را برای سقف استخر میخواهید حتما باید محل قرارگیری پایه‌گذاری ریل‌ ها صاف و تراز باشد.

2- توجه داشته باشید جنس یراق‌ آلات و پیچ‌ ها همه از استیل مرغوب باشد.

3- هر چه تعداد قطعات بیش تر باشد تعداد ریل‌ ها بیش تر میشود و درنتیجه فضای بیش تری برای قرار دادن ریل‌ ها نیاز است.

نکات مهم درانواع سقف متحرک استخر
نکات مهم درانواع سقف متحرک استخر

چنانچه فضای شما برای قرار دادن ریل کم است بهترین حالت انتخاب بازشو سقف از وسط است تا از هر طرف فضای اشغالی ریل‌ ها بر روی زمین کم تر شود.
سقف متحرک میتواند بر روی دیوار ساختمان از یک یا دو طرف قرار بگیرد و به ساختمان متصل شود. یکی از علت‌ های گران شدن سقف در متراژهای کوچک پرت شدن مصالحی مانند پروفیل است.

نحوه اجرای انواع سقف متحرک استخر

ابتدا سقف با مقطع موردنظر طراحی و ساخته میشود. سپس محل قرارگیری ریل‌ ها را تراز و هموار میکنند. بعد از نصب ریل، سازه میتواند به همراه چرخ‌ های مخصوص در ریل، به سمت عقب یا جلو حرکت کند.

نحوه نصب انواع سقف متحرک استخر

انواع سقف متحرک استخر بسیار ساده نصب شده و در زمان کوتاهی قابلیت برپایی و برچیدن دارند.

نحوه نصب
نحوه نصب

تخصص خاصی برای نصب و برپایی آن ها لازم نبوده و توسط یک الی دو کارگر ساده میتوان آن ها را اجرا نمود. همچنین این سقف ها قابل انتقال به ساختمان دیگری بوده و میتوان از آن ها در فضاهای مشابه استفاده نمود.

نوع باز و بسته کردن انواع سقف متحرک استخر

انواع سقف متحرک استخر میتوانند برقی یا دستی باشند. در صورت برقی بودن میتوان با ریموت آن ها را کنترل کرد و نیاز به سیم کشی دارند و در صورت دستی بودن، یک نفر به تنهایی میتواند آن ها را باز یا بسته کند.

نوع باز و بسته کردن
نوع باز و بسته کردن

سقف های متحرک میتوانند برای بالکن، حیاط، تراس، ایوان ها و بهار خواب ها، آلاچیق ها، بام و غیره نیز طراحی و ساخته شوند و فضای مناسبی برای گردهم آیی، گپ و گفتگو ایجاد نمایند.

شرکت سایه روشن توان تولید و اجرا سقف های متحرک استخری را در انواع مختلف و ابعاد متفاوت را دارد.

Comments (02)

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X