باران گیر پنجره؛ انواع و کاربرد باران گیر پنجره

باران گیر پنجره

باران گیرپنجره، سایبان پنجره یا آفتابگیر پنجره ودرب از جمله محصولات انحصاری شرکت سایه روشن می باشد که در طرح ها واندازه های متنوع، زیبا و کاربردی در مجموعه سایه روشن تولید، عرضه ونصب می شود.

بارانگیردرب و پنجره در سه سایز یا پیش آمدگی 80 سانتی متر، 100 سانتی متر و150 سانتی متر و رنگ های متنوع در براکت ها وورق پلی کربنات تولید وعرضه می گردد.

مدل های مختلفی از انواع باران گیر پنجره وجود دارند که با شناخت دقیق آن ها، قادر خواهید بود بهترین و مناسب‌ترین آن ها را انتخاب کنید. راه های مختلفی برای محافظت از خودمان در برابر خورشید، باد و باران وجود دارد. مثلاً از عینک آفتابی استفاده می کنیم که چشم هایمان آسیبی نبیند، از کلاه استفاده می کنیم که سرمان محفوظ باشد.

باران گیر پنجره
باران گیر پنجره

بنابراین، دور از ذهن و قصد عجیبی نیست که انتظار داشته باشیم از خانه و ساختمان نیز در برابر این نیروهای طبیعی محافظت کنیم. چراکه ساختمان ها هم در شرایط جوی غیرعادی احتیاج به پناه دارند. استفاده از انواع باران گیر پنجره به همین منظور انجام می شود. چرا که سطوح بیرونی ساختمان به راحتی بعد از گذشت چند سال فرسوده می شود و آسیب می بیند. مشکل بزرگ تر این است که بعد از گذشت چند سال دیگر، این مشکلات ممکن است به بخش های دیگر ساختمان نیز آسیب برسانند.

بنابراین، ساخت انواع باران گیر پنجره در واقع به سلامت ساختمان شما کمک خواهد کرد و صرف نظر از اینکه هزینة‌ انجام آن چقدر بشود، در دراز مدت قطعاً صرفه اقتصادی خواهد داشت. هنگام خرید و یا نصب، 3 ویژگی اصلی را باید در نظر داشته باشید: مدل، جنس باران گیر و سبک کارکرد آن. در ادامه در مورد هریک از این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

اجزاء تشکیل دهنده باران گیر پنجره

1- براکت

ازجنس پلیمر الیافدارمی باشد. براکتها نشکن بوده وبواسطه مسلح بودن با الیاف درتمای شرایط آب و هوائی، حتی آب و هوای گرم جنوب دوام بالائی دارد.

2- فیکسینگ بار(زهوارجلو وعقب)

فیکسینگ بار از جنس آلومینیوم بوده ودرجلو وعقب منتهی علیه دو براکت قرارمی گیرد.

اجزاء تشکیل دهنده باران گیر پنجره
اجزاء تشکیل دهنده باران گیر پنجره

3- ورق پلی کربنات

جهت پوشش از ورق پلی کربنات 5 یا 6 میل دوجداره یا ورق به ضخامت 3 یا 4 میل تخت (نشکن ) استفاده می شود.

4- رول بولت و چسب

جهت فیکس کردن روی دیواراز رول بولت وجهت آببندی و پوشش درز بین فیکسینگ بار و دیوار از چسب آکواریوم استفاده می شود.

دسته بندی های باران گیر

انواع باران گیر پنجره ممکن است در مدل های مختلفی طراحی شوند. دسته بندی های مختلفی از انواع باران گیر ارائه می شود. اما به صورت بسیار خلاصه می توان به دو دستة ثابت و متحرک تقسیم کرد. سایر مدل های باران گیر در واقع زیرمجموعه هایی از این دو دسته کلی هستند. هریک از این انواع مزایا و معایب خاصی دارد.

مدل های ثابت دارای یک چهارچوب جوش‌خورده هستند که به دیوار متصل شده است. انواع ثابت برای مکان های کوچک تر مانند پنجره ها و

نمونه‌ای از باران گیر پنجره
نمونه‌ای از بارانگیر پنجره

یا درب های کوچک مناسب است و محافظت کامل و قابل قبولی از ساختمان شما می کند. مزیت عمده این مدل طول عمر بالای آن است.

انواع باران گیر پنجره متحرک

انواع باران گیر پنجره متحرک اگرچه این امکان را به شما می دهند که در روزهای مثلاً ابری آن را ببندید، ولی توجه و نگهداری بیشتری را می طلبند. با این حال، از آنجایی که انواع باران گیر پنجره متحرک قابل باز و یا بسته شدن دارد، آن ها را در اندازه های بزرگ تری طراحی می کنند و قابلیت پوشش و حفاظت بیشتری دارند.

انواع بارانگیر متحرک
انواع بارانگیر متحرک

انواع باران گیر پنجره با جنس های مختلفی ساخته می شوند که پوشش آن ها عموماً با دو نوع پارچه پلی استر و کتان تولید می شود. اگرچه هر دوی آن ها در ظاهر شباهت هایی با یکدیگر دارند، ولی برخی نکات ریز را باید مورد توجه قرار دهید. پوشش پلی استر مقاومت بالایی در برابر آب و هوا و اشعه UV خورشید دارد. ولی با این حال، مقداری اشعه را از خود عبور می دهد. از سوی دیگر، قابلیت عبور کمی هوا از بافت خود را دارد و تمیز کردن آن نیز آسان است.

از سوی دیگر،‌ مدل های کتان که سنتی و قدیمی شناخته می شوند، طول عمر بسیار بالایی دارند و ضد آب هستند. ولی برای تمیز کردن آن احتمالاً به دستگاه های مخصوص شستشو احتیاج داشته باشید.

موارد کاربرد باران گیر

1- جهت پوشش بالای درب و پنجره به منظور جلوگیری از بارندگی به عنوان پرش گیر باران و همچنین نفوذ نور شدید خورشید از پنجره به داخل ساختمان
2- جهت نصب بالای کنتورهای برق و گازوسایرتاسیسات
3- جهت نصب بالای درب حیاط به عنوان آردواز
4- جهت نصب روی جان پناه پشت بام و تراس به عنوان محافظ

سبک باران گیر

انواع باران گیر پنجره ممکن است سبک های مختلفی نیز داشته باشند که منظور از سبک،‌ نوع طراحی آن ها است. برای مثال، برخی صاف و با شیب به سمت پایین هستند. برخی همراه با قوس و برخی دیگر نیز گنبدی شکل هستند. هرکدام از این نوع سبک های طراحی جلوه‌ای ویژه به ساختمان شما خواهد بخشید. علاوه بر این، کارکرد آن ها و میزان پوشش آن ها طبعاً نسبت به یکدیگر متفاوت خواهد بود.

مواردی که در انتخاب سایز و ابعاد ورنگ پوشش ونحوه اجرا در باران گیر پنجره یا سایبان باید درنظر گرفته شود

1- ارتفاع پنجره یا دربی که قرار است پوشانده شود و همچنین زاویه تابش و بارندگی پیش آمدگی براکت بارانگیر را مشخص می کند، یعنی هر چقدر ارتفاع بیشتر باشد باید از براکت های بلندتر استفاده نمود.

2- رنگ پوشش یا رنگ ورق پلی کربناتی که جهت پوشش سایبان پنجره بکار برده می شود به کاربری سایبان که قرار است به عنوان بارانگیر جلوی باران عمل کند یا به عنوان آفتابگیر پنجره یا سایبان بستگی دارد. چون رنگ ورق میزان عبور نوراز سایبان پنجره را معین می کند.

3- فاصله بین براکت ها یا پایه بارانگیر ترجیحا نباید بیشتر از یک متر باشد، مخصوصا برای براکت های 150 سانتی متری، تادر زمان برف شدید و بارش برف مقاومت کافی داشته باشند.

مواردی که در انتخاب باید درنظر گرفته شود
مواردی که در انتخاب باید درنظر گرفته شود

4- جهت نصب براکت های بارانگی بر روی سطوح سیمانی از رول بولت استفاده می شود تا پایه ها کاملا به دیوار ثابت و محکم شوند و جهت سطوحی مانند پروفیل آهن ،ورق های فلزی، چوب و… ازپیچ های سرمته ای بلند یا پیچ و مهره بلند استفاده می شود.

5- جهت نصب بارانگیر به عنوان آردواز بر روی درب ورودی پارکینگ یا نصب سایبان روی درب حیاط، ابتدا یک خرپا روی درب در امتداد عرض آن سوار می کنیم، سپس براکت ها را بر روی دو طرف سینه خرپای ساخته شده پیچ می کنیم.

زیبائی، کاربردی بودن، نصب و حمل سریع وآسان، سبکی، تنوع رنگ، مدرن بودن و قابلیت نصب و همخوانی برروی اکثر سطوح و مصالح ساختمانی باعث استقبال گسترده از این محصول شده است.

Comments (01)

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X