سایبان متحرک چیست؟ نحوه اجرای سایبان چگونه است؟

سایبان متحرک

سایبان متحرک و سقف متحرک استخر، سقف متحرک حیاط ، پوشش متحرک نورگیر و نورگیر متحرک ساختمان و نورگیر متحرک حیاط خلوت به شکل های مختلف می تواند طراحی و اجرا شود. پوشش متحرک بصورت یکجا که در این حالت کل پوشش متحرک می باشد.

سایبان متحرک
سایبان متحرک

به صورت یکپارچه، پوشش قوسی که می تواند بصورت یکجا، بصورت سقف متحرک آکاردئونی، به صورت چند دهنه ثابت و چند دهنه متحرک و طرح های متنوع دیگر اجرا شود.

ابعاد و اندازه سایبان متحرک

در خصوص این سایبان های متحرک می توان گفت سایبان در ابعاد و اندازه هائی که خواسته کارفرما می باشد طراحی می گردد و شکل و نمائی از طرح قابل اجرا به صورت سه بعدی به کارفرما تقدیم می شود.

ابعاد و اندازه سایبان متحرک
ابعاد و اندازه سایبان متحرک

بعد از انتخاب متریال پوشش، اهم از رنگ، جنس، ضخامت و نوع اجرا طبق نقشه طراحی شده و بسته به ابعاد کار اجرا می گردد.

نحوه اجرا سایبان متحرک

سقف متحرک استخر، سقف متحرک حیاط، سقف متحرک پلی کربنات و سقف متحرک پاسیو همگی بسته به محلی که باید اجرا گردد و نوع متریالی که برای پوشش در نظر گرفته می شود اعم از ورق پلی کربنات، نورگیر حبابی یا ورق یو پی وی سی و… و همچنین کاربردی که پوشش خواهد داشت بنا به نیاز مشتری، نیاز به دیتیل اجرا و یراق آلات مخصوص دارند. هرچند شکل و قالب کلی کار تقریبا یکی می باشد.

ریل و قرقره با توجه به اندازه کار، تعداد تقسیمات ثابت یا متحرک بودن، وزن سازه و پوشش مورد نظر ابتدا محاسبه و نصب می شود. بعد از آن استراکچر که از جنس پروفیل آهن و یا پروفیل آلومکینیوم می باشد روی قرقره اجرا و بعد از آن پوشش مورد نظر روی سازه نصب می گردد.

شایان ذکر است این سقف متحرک که توسط شرکت سایه روشن طراحی و اجرا می گردد قابلیت متحرک بودن و باز و بسته شدن بصورت دستی و همچنین با نصب موتور بصورت ریموت کنترل را نیز دارا می باشد.

اجرا با توجه به هدف و کاربرد سایبان متحرک

همچنین بستگی به اینکه هدف و کاربرد سایبان متحرک چه باشد، ارتفاع قوس، رنگ ورق و … را می توان طبق آن طراحی و اجرا نمود. در این نوع سایبان متحرک که جهت سقف متحرک استخر، پوشش متحرک سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو استفاده می شود. امکان تعبیه بازشو و پنجره جهت تهویه هوای زیر سقف و جلوگیری از ایجاد هوای گرم گلخانه ای در فضای زیر سقف وجود دارد.

اجرا با توجه به هدف و کاربرد
اجرا با توجه به هدف و کاربرد

پوشش متحرک و اجرای سقف متحرک با توجه به اینکه جهت پوشش چه محلی اهم از اینکه جهت پوشش سقف استخر باشد، یا جهت اجرای سقف متحرک وید موتورخانه یا پوشش نورگیر ساختمان باشد و یا جهت پوشش متحرک برای استخر باشد و همچنین هدف از پوشش این محل ها چه باشد شکل سازه، ارتفاع قوس سازه، رنگ پوشش سازه و سایر متغییرها می تواند تغییرکند.

Comments (01)

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X