مزایای سقف پارکینگ حیاط؛ ساخت و مراحل آن

سقف پارکینگ

امروزه به دلیل کثرت اتومبیل (در قالب ماشینی شدن زندگی) و نبود زیر ساخت های مناسب (مخصوصا در کشور ما) جهت پارکینگ خودرو ، مخصوصا در ادارات و سازمان های دولتی و هم چنین در اغلب خانه های مسکونی و ویلاها، مجبور می باشند خودروها را درحیاط و محوطه باز پارک کنند. در ادامه به مزایای سقف پارکینگ حیاط می پردازیم.

سایبان پارکینگ
سایبان پارکینگ

پارک خودرو در حیاط ویلا و محوطه ساختمان ها لزوم سقف پارکینگ حیاط را می طلبد. زیرا خودرو ها در معرض مستقیم نور شدید خورشید در تابستان و بارش برف و باران در زمستان هستند که باعث کاهش طول عمر و تغییر رنگ خودرو می باشد. ضمن اینکه با نفوذ گرما و سرما به داخل خودرو تا دقایقی پس از سوار شدن دمای داخل خودرو طاقت فرسا می باشد.

 

لزوم ساخت پارکینگ

ساخت پارکینگ خودرو بمنظور محافظت از خودرو دربرابر بارش برف و باران و نور شدید خورشید در چهار فصل  سال در حیاط منازل و ویلاها و محوطه مجتمع های مسکونی ، اداری و تجاری و سازمانها در مدلهای متنوع صورت می گیرد. ساخت پارکینگ واجرای سایبان خودرو در در طرح های متنوع وزیبا بصورت تکی (برای یک خودرو)و گروهی(برای بینهایت خودرو) متناسب با نوع خودرو و شکل ساختمانها توسط شرکت سایه روشن با پوشش از جنس ورق پلی کربنات در رنگ های متنوع وزیبا و یا یو پی وی سی اجرا می گردد.

 

مراحل ساخت سقف پارکینگ در حیاط و مزایای آن

ساخت پارکینگ یا اجرای سایبان خودرو پس از برداشت از محل اجرای پارکینگ در حیاط خانه یا مجتمع طرح های مورد نظر مشتری بصورت سه بعدی تهیه ونوع پوشش که ورق پلی کربنات باشد یا ورق یو پی وی سی نیز توسط مشتری مشخص می شود وطبق آن برآورد هزینه انجام می شود. مراحل ساخت پارکینگ از اجرای فوندانسیون در محل قرارگیری ستونها آغاز سپس پرو فیلهای صاف و نورد شده طبق طرح انتخابی سفارش داده شده واجرای اسکلت با این پروفیلها انجام می گیرید. و ضد زنگ و رنگ آمیزی اسکلت انجام می شود.

پس از رنگ آمیزی وخشک شدن ورقهای پلی کربنات و یا ورق های یو پی وی سی با در نظر گرفتن دیتیل اجرائی آنها به این صورت که ورق پلی کربنات با زهوار های آلومینیوم مخصوص لاستیک خور و چسب آکواریوم مخصوص نصب وآببندی و ورق های یو پی وی سی بصورت کشوئی با پیچ مخصوص نصب میگردد.

ساخت پارکینگ
ساخت پارکینگ

در ساختمان های اداری و تجاری و منازل شخصی که پارکینگ ندارند ، ساخت سایبان و پارکینگ درمحوطه ساختمانها حائز اهمیت می باشد و درعین حال طراحی زیبای پارکینگ‌ها باعث زیبا تر شدن محوطه مورد نظر نیز می باشد. شرکت سایه روشن دراین راستااقدام به طراحی پارکینگها درمدلهای متنوع وزیبابصورت پارکینگ تکی برای منازل شخصی وویلاها وساخت پارکینگ گروهی جهت ساختمانهای دولتی و تجاری نموده است. ساخت استراکچر( سازه) سایبان خودرو بوسیله پروفیل آهن صاف ونوردشده درطرح های مختلف وپوشش آن می تواند با استفاده از ورق های پلی کربنات در رنگها و ضخامتهای مختلف و یا ورقهای UPVC سفید رنگ باشد. سایبان خودرو با مشخصات مذکور (استراکچر فلزی وپوشش پلیمری) و مدلهای مختلف بصورت ثابت و متحرک یا تاشو نیز قابل اجرا می باشد.

 

برخی از مزایای سقف پارکینگ حیاط

  • سقف پارکینگ حیاط  و اجرای سایبان برای خودرو در حیاط ویلاها و محوطه اداره جات و سازمان ها به صورت پارکینگ تکی و پارکینگ گروهی یرای محافظت از خودرو اجرا می گردد.
  • اجرای پارکینگ در حیاط در مدل های یک طرفه قوسی و یا قوس دار تونلی قابلیت اجرا به صورت تکی و گروهی را دارند. طوریکه می توان سایبان ها را به هم متصل و ادامه داد.
  • با حفظ مقاومت بار پذیری در برابر برف و مقاومت در برابر باد می توان طرح های متنوع و زیبائی در ستون ها اجرا کرد تا به زیبائی و هارمونی با محیط بیافزاید.
  • آببند بودن ،عدم تغییر رنگ و شکستگی ورق ها در برابر نور خورشید و سرما و همچنین بار پذیری و ضربه پذیری پوشش و سازه از جمله مزایای سقف پارکینگ حیاط و سایبان برای خودرو می باشد.

 

مشخصات فنی

خصوصیاتی چون ، شکل زیبا (طراحی زیبا) وهمچنین اجرای پارکینگ بصورت دو طرف ستون و یا یک طرف ستون که امکان جا گیری تعداد بیشتری خودرو را سبب می شود، تنوع رنگ ورقها ی بکار رفته در پوشش ، کاربردی بودن این سایبان های خودرو وهمچنین محافظت خودرو در برابر گرما و سرمای شدید و برف و باران ، مقاومت بالا در برابر باد و بارپذیری و دوام بالای این نوع پارکینگ ها سبب استقبال گسترده ازاین محصول شده است. تمامی پروژه های اجراشده توسط شرکت سایه روشن ازجمله این نوع پارکینگها یا  سایبانهای ماشین دارای گارانتی شرکت سایه روشن می باشد.

X