پوشش حیاط خلوت با نورگیر حبابی بهترین پوشش است چرا؟

نورگیر حبابی بهترین پوشش

نورگیر حبابی سازه ای مدرن برای استفاده حداکثری از نور روز است. این سازه در پاسیو و سقف حیاط خلوت اجرا میشود و امکان روشنایی بیشتر را درطول روز فراهم میکند. ظاهر گنبدی شکل پوشش نورگیر جلوه خاصی به ساختمان میدهد. این نورگیرها در مقایسه با نورگیرهای تخت، شکیل تر هستند ولی زیبایی ظاهری تنها مزیت استفاده از نورگیرهای حبابی در ساختمان نیست.

 

برخی از محبوبترین ویژگیهای نورگیر حبابی

این سازه از دو قسمت حباب و پایه تشکیل شده است. جنس حباب از ورق آکرولیک با لایه ضد UV میباشد و پایه اصلی نیز از فایبر گلاس، رزین پلی استر و تجهیزات اتصال تشکیل شده است. حباب توسط اتصالات پیچ و مهره روی پایه فایبر گلاس نصب میشود.

برخی از محبوبترین ویژگیهای نورگیر حبابی
برخی از محبوبترین ویژگیهای نورگیر حبابی

این سازه در برابر تغییرات دما، رطوبت، نور خورشید، سرما و بارش های جوی مقاوم است. امکان استفاده از سیستم بازشو در نورگیرهای حبابی برای نظافت آن وجود دارد. در مناطق پر سر و صدا با دو جداره کردن نورگیر ها میتوان از آلودگی صوتی جلوگیری کرد. برخی از محبوب ترین ویژگی های نورگیر سقفی عبارتند از:

 

پوشش حیاط خلوت با نورگیر حبابی سبک است!

این سازه از سبک ترین انواع پوشش سقف حیاط خلوت است. پلکسی گلس به کار رفته در حباب سبک، کارمد و ارزان قیمت است. شکل ظاهری سازه و جنس آن طوری است که فشار کمتری به سقف وارد شده و از بار ن کاسته میشود. در فضاهای کوتاه تر میتوان با استفاده از سقف نورگیر حبابی، ارتفاع را تا حدی افزایش داد.

وزن سبک
وزن سبک

شگل گنبد مانند این سازه امکان استفاده از نور بیشتری را فراهم کرده است. این نورگیرها از جدیدترین سبک طراحی سقف پاسیو و حیاط خلوت هستند که بسیار با استقبال روبرو شده اند. محدودیتی در اجرای این سقف های نورگیر وجود ندارد و امکان ساخت اندازه های متفاوت حباب نورگیر نیز وجود دارد. سزه های بزرگتر و همچنین موارد خیلی کوچکتر را میتوان با همین طراح گنبدی شکل اجرا کرد.

 

عایق صوتی

فشردگی، لایه ای بودن حباب و پایه علاوه سبب میشود در برابر صدا مقاومت داشته باشند.

 

استحکام پوشش حیاط خلوت با نورگیر حبابی

در مقایسه با نورگیرهای صاف و مسطح، نورگیرهای حبابی یک سر و گردن بالاتر هستند. شکل گنبد مانند این سازه موجب شده تا استحکام ورق پلکسی گلس به مراتب بیشتر شود. به این ترتیب بادهای شدید نیز نمی تواند به سازه اسیب بزند.

استحکام نورگیر حبابی در حیاط خلوت
استحکام نورگیر حبابی در حیاط خلوت

از طرفی شکل خمیده و ناصاف نورگیر کمک میکند تا انبساط و انقباض به راحتی انجام شده و فشاری روی سازه وارد نشود. به این ترتیب سال های سال میتوان از داشتن یک نورگیر کارامد بهره برد.

 

زردی حباب با آفتاب

چون جنس حباب آن از جنس اکرلیک است، اگر این ماده تمام وقت هم در برابر نورگیر افتاب قرار بگیرد، بعد از سالها در نهایت ۳ درصد زرد میشوند.

 

عایق بندی پوشش حیاط خلوت با نورگیر حبابی

انواع نورگیرهایی که به شکل حبابی اجرا شده اند دارای عایق بندی کامل هستند. پایه فایبر گلاس و حباب اکریلیک روی اسکلت فلزی نصب شده اند. این ساختار با ایزوگام به صورت صد در صد عایق بندی میشود تا امکان نفوذ آب به داخل به صفر برسد. شکل ظاهری نورگیر طوری است که آب را عبور میدهد و به فضای زیر منتقل نمیکند. درب بازشوی حباب با زاویه ۴۵ درجه باز میشود. این درب به هیچ وجه به عایق بندی نورگیر حبابی آسیبی نمیرساند. به این ترتیب سقف حیاط خلوت در برابر سرما نیز عایق بندی شده و کارایی آن چند برابر میشود. آب حاصل از بارندگی با شیب نورگیر به یک سمت هدایت شده و توسط لوله تخلیه آب به فاضلاب پاسیو منتقل میشود.

 

رنگ نورگیر حبابی

یکی از ویژگی های محبوب این سازه مربوط به رنگبندی آن است. امکان استفاده از رنگ های سفارشی روی حباب وجود دارد. به طور معمول حباب نورگیر در سه نوع کاملا شفاف، نیمه شفاف و مات تولید میشود. با توجه به اینکه ورق پلکسی گلس در رنگ های متنوعی تولید شده، میتوان نورگیرهای حبابی رنگارنگ را روی ساختمان نصب کرد.

رنگ نورگیر حبابی
رنگ نورگیر حبابی

رنگی بودن حباب نورگیر ارتباطی با شفاف یا مات بودن آن ندارد و در همه پروژه های سقف حیاط خلوت میتوان از نورگیرهای رنگی حبابی هم استفاده کرد. این ویژگی به خصوص در منازل مسکونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رنگی بودن حباب باعث میشود تا فضای حیاط خلوت و پاسیو نیز تحت تاثیر رنگ حباب قرار بگیرد. به این ترتیب یک فضای خاص و متفاوت با کمترین هزینه ایجاد میشود.

برای اطلاعات بیشتر درباره نورگیر حبابی و قیمت آن با ما در تماس باشید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X