ورق پلی کربنات چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق پلی کربنات چیست؟

ورق پلی کربنات سخت‌ترین ماده شفافی است که به عنوان گزینه‌ای مناسب بجای شیشه در بخش‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق پلی کربنات
ورق پلی کربنات

ورق‌های پلی کربنات با توجه به خواص استثنائی، ویژه، مطلوب و کاربردی از جمله مقاومت ضربه ای بالا (۲۵۰ برابر مقاوم تر از شیشه هم ضخامت خود) مقاومت گرمایی (تحمل تا دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد)، شفافیت بالا، مقاومت در مقابل اسیدهای آلی و معدنی، روغن ها توانسته جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه مانند شیشه ، پلی اتیلین و .. می باشد و همچنین به علت دارا بودن مواد ضد UV در برابر اشعه های مضر خورشید دیتر از بین می رود و از وسایل و موادی که زیر آن قرار گرفته اند محافظت می کند.

 

ورق پلی کربنات شرکت سایه روشن به دو دسته تقسیم می‌شوند

  1. ورق های پلی کربنات دو یا چند جداره با ابعاد ۲۱۰۰ میلی متر در ۶۰۰۰ میلی متر و یا ضخامت های ۱۶، ۱۲، ۱۰، ۸، ۶، ۵ میلی متر و مدل های شبکه ای ساده، لانه زنبوری، ذوزنقه ای و … و یا تنوع رنگ شفاف، آبی، دود، قرمز، سبز، زرد، برنز، و یخی بعضی از این رنگ ها
  2. پلی کربنات فلت، تخت یا نشکن و ضخامت های ۶، ۴، ۳، ۲، ۲۰، ۱۶، ۱۲، ۱۰، ۸ میلیمتر و تنوع رنگ شفاف، دودی، آبی، سبز و شیری و با ابعاد ۲۰۵۰*۳۰۵۰ میلی متر تقسیم می شوند، که با توجه به خاصیت و ضخامت هر ورق در پروژه های خاص قابل اجرا می باشد.

 

موارد کاربرد ورق‌های پلی کربنات

پوشش سقف حیاط خلوت (طبقه اول و آخر) پوشش سقف خرپشته، پوشش استخر (ثابت و متحرک)، آلاچیق، پوشش سقف و نورگیر مجتمع های تجاری (پاساژها) کارگاه ها و کارخانجات ، نورگیرهایی که به صورت دایره ای هستند به صورت گند و نورگیرهایی که به صورت مثلث یا چند ضلعی هستند به صورت هرمی، پوشش پله های ورودی ساختمان هایی که در معرض بارش برف و باران هستند.

ورق پلی کربنات
ورق‌های پلی کربنات

همچنین برای ایمنی افراد هنگام رفت و آمد مخصوصا در زمستان جهت جلوگیری از یخ زدگی مانند بیمارستان ها  هتل ها، اداره جات، سازمان ها و اجرای دیواره روی دیوار جهت جلوگیری از دید و دیواره حیاط خلوت جهت جلوگیری از تبادل گرما و سرما و سرو صدای بیرون به داخل ساختمان و اجرای دیوار صوتی در حاشیه بزرگراه ها و جلوی ساختمان های مسکونی.

Comments (05)

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X