پوشش استخر روباز و کاربرد آن چیست؟

پوشش استخر روباز

پوشش استخر روباز در طرح های متنوع قوسی با ورق پلی کربنات بصورت ثابت و متحرک استفاده ازاستخررا درچهار فصل سال امکان پذیر می کند ومحافظت از استخر دربرابر کثیف شدن با گرد و خاک و خاشاک و همچنین تنوع در رنگ و طراحی زیبا باعث استقبال گسترده ازسقف متحرک یا پوشش متحرک با پلی کربنا ت شده است.

پوشش استخر روباز در طرح های متنو ع وزیبا بصورت قوسدار دو طرفه وبا شکست و..که استراکچر فلزی از جنس پروفیل آهن با رنگ کور ه ای یا اپوکسی ویا از جتس آلومینیوم می باشد که سازه می تواند ثابت یا متحرک (بازشو) باشد . پوشش استخر یا پوشش روی اسکلت با ورق پلی کربنات دو یا چند جداره یا ورق پلی کربنات فلت (تخت) می باشد که بوسیله یرآق آلات آلو مینیوم مخصوص روی اسکلت نصب و آب بندی می گردد. پوشش استخر در صورت ثابت بودن سازه می تواند با نورگی حبابی باشد که به خا طر مزیت هائی چون صد در صد آب بندی ،دوام زیاد ،ضربه پذ یری و بار پذ یری بالا ترو هم چنین امکان نصب بازشو نسبت به پوشش با ورق پلی کر بنات ، کاربرد بیشتری دارد.

پوشش استخر بصورت متحرک یا سقف بازشو به این صورت است که هر قسمت ثابت یا متحرک جدا گانه روی ریل مجزاقرار گرفته که می تواند بصورت دستس یا با ریموت کنترل باز و بسته شود. پوشش استخر بصورت سقف بازشو یا سقف متحرک می تواند بصورت یک تیکه باشد که با یک ردیف ریل صورت می گیرد ، یا می تواند بصورت چند تکه یا سقف متحرک تلسکوپی باشد که به ازای هر تکه یک ردیف ریل نیاز دارد.

با ما باشید تا با مدل های پوشش استخر روباز آشنا شوید.

پوشش استخر روباز
پوشش استخر رو باز

 

مدل های پوشش استخر رو باز

پوشش‌های استخر رو باز و یا اجرای پوشش‌های متحرک استخر می تواند در مدل های مختلفی اجرا گردد. از جمله پوشش استخر با اجرای دیواره و یک سقف قوسی که هم دیواره و هم سقف به صورت مجزا و یا با هم می توانند متحرک باشند.

 

کاربرد پوشش استخر روباز به صورت قوس دار

پوشش استخر به صورت قوس دار که بستگی به کاربرد پوشش، ارتفاع قوس متغییر می باشد. کل سقف می تواند یکجا به یک سمت حرکت کند در صورتیکه در یک سمت به اندازه طول استخر فضای باز وجود داشته باشد.

کاربرد پوشش استخر روباز به صورت قوس دار
کاربرد پوشش استخر رو باز به صورت قوس دار

 

کاربرد پوشش استخر روباز به صورت متحرک

پوشش استخر رو باز به صورت متحرک و قوس دار تلسکوپی که طول استخر به چند قسمت مساوی تقسیم شده و مانند تلسکوپ یا آنتن ماشین داخل هم رفته و جمع می شوند.

 

کاربرد پوشش استخر روباز استراکچر جهت پوشش استخر

استراکچر جهت پوشش استخر از جنس پروفیل آهن یا پروفیل آلومینیوم می باشد. پروفیل آهن با رنگ اپوکسی یا گالوانیزه گرم، رنگ آمیزی شده و چون دارای مقاومت خمشی و بارپذیری بالاتر نسبت به آلومینیوم می باشد و قابلیت مهار شدن آن بهتر از آلومینیوم می باشد و سنگین تر است و در برابر باد مقامت بهتری دارد، کاربرد آهن بیشتر است.

پوشش استخر روباز یا روی استراکچر اغلب با ورق پلی کربنات می باشد. پوشش استخر رو باز با ورق پلی کربنات دو یا چند جداره و یا ورق پلی کربنات فلت یا تخت (نشکن) که در رنگ های متنوع شفاف، شیری، دودی، آبی و … موجود می باشند، امکان پذیر است.

با توجه به نیاز و کاربرد پوشش و میزان دید از داخل و بیرون استخر و هارمونی با محیط می توان از رنگ های مختلف استفاده نمود.

 

پوشش استخر با نورگیر حبابی

استفاده از پوشش‌های استخر رو باز با نورگیر حبابی با قابلیت بازشو بودن در پوشش استخر با سقف های ثابت با توجه به عایق بندی و بار پذیری بالا و دوام بالای آن نسبت به سایر پوشش ها، گزینه بهتری می باشد.

 

طریقه نصب پوشش استخر روباز به صورت متحرک

پوشش‌های استخر روباز به صورت متحرک و یا پوشش متحرک استحرک استخر می تواند به صورت دستی و یا نصب موتور با کلید و ریموت کنترل باشد، در هر دو صورت دستی یا با موتور، نصب ریل و بلبرینگ یا غلطک های با کیفیت مهم می باشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X