اجرای سقف متحرک استخر؛ انواع و کاربرد سقف های متحرک

اجرای سقف متحرک استخر

اجرای سقف متحرک، پوشش متحرک استخر، پوشش متحرک پاسیو به سقف هائی اطلاق می شود که اغلب جهت پوشش استخر رو باز حیاط، پوشش نورگیر ساختمان، پوشش وید ساختمان و وید موتور خانه، طراحی و اجرا می شود.

به صورتیکه در ضمن آب بند بودن و نورگیر بودن، قابلیت باز و بسته شدن داشته باشد تا در صورت لزوم باز و بسته شود.

اجرای سقف متحرک پس از بازدید اولیه و در نظر گرفتن خواسته های مشتری مبنی بر چگونگی متحرک بودن (به صورت تلسکوپی به یک یا دو طرف، به صورت یکجا کامل، کل سقف به یک طرف حرکت کند)، طرح مورد نظر، رنگ پوشش و برداشت ابعاد و اندازه جهت ترسیم طرح اولیه، جنس و رنگ و مدل سازه اهم از پروفیل آهن، آلومینیوم و … آغاز و پس از تائید طرح و عقد قرارداد پرسنل اجرائی جهت اجرا به پروژه اعزام می گردند.

 

چرا باید از پوشش استخر متحرک استفاده کرد؟

در جوامع امروزی به دلیل مشغله های کاری امکان استفاده از استخرهای سرپوشیده در مکان های عمومی برای بعضی از اشخاص وجود ندارد و مردم به سوی احداث استخر در محوطه ساختمان گرایش پیدا کرده اند. لذا با احداث استخر در فضای باز با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.از جمله کثیفی آب، جلبک بستن آب، حریم خصوصی و همچنین استفاده از استخر در فصل های سرد را می توان اشاره نمود که پوشش استخر متحرک می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

چرا باید از پوشش استخر متحرک استفاده کرد؟
چرا باید از پوشش استخر متحرک استفاده کرد؟

برای پوشش استخر روباز بصورت پوشش متحرک روی استخر، نیازمند به فضای باز در اطراف استخر جهت احداث ریل که از جنس گالوانیزه می باشد، هستیم. لازم به ذکر است که بستگی به نظر مشتری در اجرای پوشش می توان تعداد ریل ها کم یا زیاد شود. در سقف استخرهای روباز مهمترین قسمت ریل و سازه می باشند که بتوان به صورت انفرادی پوشش را جابجا کرد.

 

سقف متحرک استخر

جهت سقف استخر روباز بستگی به ابعاد کار نیازمند سازه فلزی یا آلومینیومی با ابعاد و اندازه مشخص می باشد که بتوان از ورق های پلی کربنات یا نورگیرهای حبابی برای سقف متحرک استخر استفاده کرد و در عین حال علاوه بر پوشش متحرک ،زیبائی ، آب بند بودن و ایجاد پوشش و سایبان، امکان استفاده از استخر در چهار فصل سال (بهار، تابستان، پائیز، زمستان) را برای ساکنین فراهم می کند.

 

انواع سقف های متحرک دراجرای سقف متحرک استخر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تمایل داشته باشید از فضای تراس در روزهای آفتابی استفاده کنید. اما به خاطر تابش شدید نور خورشید احساس کنید که این امکان پذیر نیست.

با پیشرفت روزافزون صنعت، انواع سقف های متحرک این امکان را برای مشتریان فراهم می کنند تا در شرایط آب و هوایی مختلف بنا به میل خود زیر سایه سقف های برقی باشند یا نباشند.

در سال های اخیر انواع سقف های برقی متحرک جای خود را در طراحی سقف برقی متحرک استخرها، سقف برقی متحرک رستوران ها و سقف برقی متحرک فروشگاه و سوپرمارکت ها باز کرده و به خاطر هماهنگی با هرگونه شرایط آب و هوایی طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

انواع سقف های متحرک در اجرای سقف متحرک استخر
انواع سقف های متحرک در اجرای سقف متحرک استخر

یکی دیگر از دلایل استقبال مشتریان از انواع سقف های متحرک پتانسیل چاپ هرگونه تصویر اعم از لوگو و آرم بر روی آنها می باشد،چراکه هرکدام می توانند نماینده نماد، شعار، معرفی کمپانی و درنهایت تبلیغی برای آن ها باشد.

در ادامه مطلب از سایه روشن به معرفی انواع و اجرای سقف متحرک استخر می پردازیم، با ما باشید.

 

 

1- اجرای سقف متحرک یک تکه در استخر

سقف متحرک یک تکه یا سقف متحرک یکپارچه یعنی کل سقف یا پوشش روی استخر یا وید بصورت کامل روی دو ریل موازی حرکت می کنند، در این حالت باید به اندازه طول سقف استخر، فضای خالی در امتداد طول، جهت جا به جائی سقف وجود داشته باشد.

 متحرک یک تکه
متحرک یک تکه

 

 

2- سقف متحرک تلسکوپی در اجرای سقف متحرک استخر

سقف متحرک تلسکوپی یا چند تکه به پوششی اطلاق می شود که سقف به چند قسمت مساوی از اندازه طول تقسیم می شود و مانند تلسکوپ یا آنتن ماشین داخل یکدیگر می روند و در نهایت به اندازه یک قسمت تقسیم شده در حالت جمع شده فضا اشغال می کنند.

 متحرک تلسکوپی
متحرک تلسکوپی

 

 

موارد کاربرد اجرای سقف متحرک استخر

اجرای سقف متحرک استخر، جهت پوشش استخر روباز به صورت پوشش ثابت یا پوشش متحرک سقف استخر به دو منظور انجام می شود:

1- اجرای سقف متحرک استخر روباز به صورت متحرک جهت جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و خاشاک و سقوط جانداران به داخل استخر اسیت.
2- اجرای پوشش استخر روباز به منظور استفاده از استخر در چهار فصل سال و شرایط مختلف آب و هوائی که پوشش باعث ثابت نگهداشتن دمای آب و نوعی عایق هوای داخل استخر و همچنین پوشش جهت عدم دید و مشرف بودن از بیرون به داخل استخر می شود.

 

 

موارد کاربرد اجرای سقف متحرک در حیاط خلوت و پوشش متحرک نورگیر

جهت پوشش سقف حیاط خلوت، نورگیر ساختمان، یا پوشش وید ساختمان، طوریکه به دلیل تهویه هوا، نورگیری کامل یا دلایل دیگر، پوشش سقف بصورت سقف متحرک یا باز شونده اجرا می کنند.

کاربرد سقف متحرک در حیاط خلوت
کاربرد سقف متحرک در حیاط خلوت

 

 

موارد کاربرد اجرای سقف متحرک در پوشش وید موتور خانه

پوشش سقف متحرک وید موتور خانه مجتمع های ساختمانی و برج ها با پوشش ورق پلی کربنات یا نورگیر حبابی انجام می شود. اجرای سقف متحرک جهت پوشش وید موتور خانه به این دلیل حائز اهمیت می باشد که در مواقعی که نیاز به جابجائی قطعات بزرگ موتور خانه به دلیل خراب شدن و متهلک شدن و نصب مجدد و تعویض لازم باشد، باید از سمت وید موتور خانه که اغلب در کف محوطه مجتمع ها می باشد، صورت می گیرد. به همین دلیل هنگام انتقال این قطعات، سقف متحرک باز می شود و در مواقع دیگر سقف کل وید را می پو شاند.

.
اجرای سقف متحرک استخر و پوشش متحرک وید و نورگیر ضمن کار بردی بودن و قابلیت جلوگیری از هدر رفتن انرژی با ایجاد یک عایق بندی، با اجرای آن در طرح های زیبا و رنگ های متنوع در پوشش ورق های بکار رفته ضمن ایجاد تناسب و هارمونی با محیط، زیبائی خاصی به فضای محوطه ساختمان می بخشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X