مزیت سقف پاسیو و اطلاعاتی در مورد آن

 سقف پاسیو

ایده ایجاد سقف پاسیو، ایده‌ای پرهزینه و یا دشوار نیست. اجرا و نصب یک سقف پاسیو برای منزل شما بسیار ساده و ارزان قیمت خواهد بود. ایجاد یک سقف پاسیو راهکاری ساده، سریع و ارزان قیمت برای طراحی مجدد نمای بیرونی منزل شما است. با ایجاد سقف پاسیو در واقع فضای بیرونی منزل خود را نیز در برابر نیروهای طبیعت محفوظ نگاه می دارید. این سقف مزیت مختلفی را با خود برای شما به همراه خواهد داشت.

برای مثال می توان به امکان لذت بردن در فضای بیرونی منزل، حتی در داغ‌‌ ترین روزهای آفتابی و یا در روزهای بارانی اشاره کرد. البته این موضوع تنها مزیت استفاده از این سقف نیست. در ادامة این متن سعی شده است تا برخی از مزیت نصب سقف پاسیو را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 سقف پاسیو
سقف پاسیو

از این مورد شاید بتوان به عنوان بزرگ ترین مزیت استفاده از سقف پاسیو یاد کرد. ولی با این حال، خیلی از افراد کماکان از وجود چنین مزیتی با خبر نیستند. با نصب این سقف، در واقع یک لایه حفاظتی جدید به محوطه مسکونی خود اضافه می کنید. محیط ایجاد شده توسط سقف پاسیو به عنوان اولین لایه حفاظتی در برابر اشعه خورشید عمل می کند و اشعه های خورشید را بازتاب داده و مانع از برخورد آن ها با دیواری منزل شما می شود. این امر 2 مزیت بزرگ برای شما به همراه خواهد داشت.

 

مزیت های سقف پاسیو

مورد اول از مزیت سقف پاسیو آن است که به خنک شدن محیط خانه کمک می کند. مزیت بزرگ دیگر سقف پاسیو محافظت از اثاثیه منزل شما در برابر تابش مستقیم نور خورشید است. این امر به خصوص در مورد وسایل چرمی صدق می کند. چرا که نسبت به آفتاب حساسیت بیشتری دارند. بنابراین، هنگام خرید سقف پاسیوبه این نکته نیز دقت کنید که جنس آن در برابر نور خورشید مقاوم باشد و اشعه UV کمی را از خود عبور دهد.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت استفاده از سقف پاسیو آن است که محیط پاسیو را محفوظ می کند و در تمام طول سال می توانید از آن استفاده کنید. برای مثال، یک روز بارانی زمستانی را در نظر داشته باشید که باد و باران به شما اجازه استفاده از فضای پاسیو را نمی داد. ولی با سقف پاسیو، شما و خانواده خود به راحتی در تمام طول سال می توانید از این محیط استفاده کنید.

از دیگر مزیت سقف پاسیو می توان به صدر صد آببند بودن ،عایق گرما و سرما بودن (جلوگیری از نفوذ گرما و سرما از بیرون به داخل و بالعکس)، بارپذیری بالا، ضربه پذیری بالا، قابلیت نصب بازشو جهت تهویه و دسترسی به فضای بالای سقف جهت امور تعمیر و نگهداری و دوام بالا اشاره کرد.

(نورگیرهای حبابی تولیدی شرکت سایه روشن دارای 5 سال گارانتی از لحاظ آببندی و تغییر رنگ حباب ها می باشند.)

 

سقف پاسیو
سقف پاسیو

در ضمن قابلیت عبور نور خورشید در روز، باعث استقبال گسترده از این نورگیر های حبابی جهت پوشش سقف پاسیو گردیده است. صد درصد آببندی و عایق بودن در کنار عبور نور خورشید در روز جهت روشنائی فضای داخل ساختمان که دلیل اصلی وجود مزیت سقف پاسیو می باشد از مشخصه های اصلی پوشش سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت با نورگیر های حبابی می باشد.

 

انتخاب مدل سقف پاسیو

کافیست کمی سلیقه بیشتری خرج کرده و طراحی جالبی برای سقف پاسیو خود انتخاب کنید. مدل ها و تصاویر بسیار مختلفی در اینترنت برای این کار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. استفاده از این سقف به نوعی حریم خصوصی منزل شما را نیز حفظ خواهد کرد.چراکه شکاف میان نمای خارجی و محیط داخلی خانه را می پوشاند و یک لایه حفاظتی اضافه خواهد بود که یکی از مزیت سقف پاسیو برای منزل شما است. این نکته را در نظر داشته باشید که با ایجاد سقف پاسیو، در واقع محیط بیشتری برای ایجاد دکوراسیون در نمای منزل خود خواهید داشت.

هنگام ایجاد این سقف می توان از شیشه های رنگی استفاده کرد و یا اینکه چراغ‌ های زیبایی از آن آویزان کرد که به زیبایی منزل شما خواهند افزود. این نکته را نیز حتماً در نظر داشته باشید که با ایجاد یک سقف برای پاسیو منزل خود، در واقع نوعی سرمایه گذاری انجام داده‌ اید. چراکه این کار به ارزش منزل شما خواهد افزود. علاوه بر این، با توجه به تمام مزیت یاد شده برای سقف پاسیو، در صورتی که قصد فروش منزل را داشته باشید، جذابیت منزل شما برای مشتریان بیشتر خواهد بود.

از آنجایی که جنس برخی از انواع سقف پاسیو مانع از عبور اشعه UV خورشید می شود، بنابراین با خیال راحت تری می توانید پرده ها را کنار زده تا نور خورشید وارد خانه شود. چراکه این نور نه اثرات مخرب خواهد داشت، و نه اینکه همراه با گرما خواهد بود.

 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X