سقف کاذب حیاط خلوت و پوشش سقف آن با نورگیر حبابی

اجرای سقف کاذب حیاط خلوت

حیاط خلوت و پاسیو بواسطه کاربری آن که عمدتا جهت کمک به تامین نورقسمتی از ساختمان می باشد و همچنین ازجمله قسمت‌هائی از ساختمان می باشد که به فضای آزاد راه دارد. از اینرو پوشش سقف حیاط خلوت با حفظ خصوصیات و کاربری آن حائزاهمیت می باشد. به علت باز بودن سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو و ارتباط آن با هوای آزاد در معرض بارش باران و گرد و خاک می باشد که در نتیجه باعث جمع شدن آشغال و گل و لای در این قسمت ساختمان می شود (بر خلاف سقف کاذب حیاط خلوت). همچنین پرت انرژی گرمائی و سرمائی از این قسمت ساختمان نیز حائز اهمیت می باشد.

موارد فوق و از طرفی امروزه با بالا رفتن قیمت مسکن در کشور مخصوصا در کلان شهرهائی مثل تهران استفاده از هر متر ساختمان بسیار با اهمیت می باشد ، از اینرو پوشش سقف حیاط خلوت و پوشش سقف پاسیو طوریکه بتوان از فضای حیاط خلوت بعنوان قسمتی از ساختمان استفاده کرد میسر می باشد.

اجرای سقف کاذب حیاط‌خلوت
اجرای سقف کاذب حیاط‌خلوت

بهترین گزینه و یا در واقع تنها گزینه پوشش سقف حیاط خلوت طبقه همکف و پاسیو ، استفاده از نورگیر حبابی جهت پوشش آن می باشد که در عین حال که قابلیت عبور نور آفتاب در طول روز را دارد (جهت تامین نورفضای داخل ساختمان) صد درصد آببندی می باشد همچنین امکان دید از بیرون بواسطه تنوع رنگ حباب ها و جود ندارد.

هر سقف مجهز به یک سیستم بازشو می باشد جهت تهویه هوا و دسترسی به بالای سقف را امکان‌پذیر می نماید. پوشش پاسیو با نورگیر حبابی، پاسیو راکه درمعرض برف وباران وگرد و خاک بوده وعلاوه برغیرقابل استفاده بودن معضلی برای صاحب آن بود را تبدیل به یک اتاق قابل استفاده جهت اطاق کودک، اطاق کار، آشپزخانه کمکی و غیره می کند و به مقدارقابل توجهی درمصرف انرژی که بیشترازاین قسمت هدرمیرفت ،صرفه جوئی می شود. نورگیرهای حبابی تولید شرکت سایه روشن شامل 5 سال گارانتی مکتوب آببندی و تغییر رنگ و شکستن حباب‌ها در اثر عوامل جوی می باشد.

سقف کاذب حیاط خلوت با ورق پلی کربنات نیز میسر می سازد ولی با توجه به موقعیت مکانی و فنی حیاط خلوت طبقه اول و خواص و نحوه آببندی ورق پلی کربنات جهت اجرای سقف حیاط خلوت ، ورق پلی کربنات گزینه مناسبی نیست. اما با اجرای نورگیر حبابی در پوشش سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو شاید به عنوان سقف کاذب نام برده شود ، ولی همانند یک سقف اصلی از بار پذیری و ضربه پذیری بالا برخوردار است . دارای عایق گرما و سرما و عایق آببندی همانند سقف اصلی ساختمان می باشد.

 

مهمترین خاصیت اجرای سقف حیات خلوت

1- از مهمترین خاصیت های اجرای سقف حیاط خلوت طبقه اول با نورگیر حبابی دوام بالا و عبور نور خورشید در روز جهت تامین نور فضای داخل ساختمان می باشد، همان چیزی که از حیاط خلوت و پاسیو انتظار داریم و باید باشد.

2- اجرای سقف کاذب حیاط خلوت یا اجرای سقف پاسیو با نورگیر حبابی بهترین و تنها گزینه ممکن جهت پوشش سقف حیاط خلوت ، سقف پاسیو و نورگیر ساختمان می باشد . صددرصد آببند بودن ، عایق گرما و سرما بودن که امروزه با توجه به گران شدن انرژی در کشور بسیار حائز اهمیت است . امکان تهویه هوا با نصب دریچه بازشو استاندارد که استفاده از آن نیز آسان می باشد و آببند بودن و بسیاری مزایای دیگر گزینه پوشش سقف با نورگیر حبابی را ، تنها گزینه ممکن ساخته است.

سقف حیات خلوت
اجرای سقف حیات خلوت

3- استفاده از نورگیر حبابی جهت پوشش سقف حیاط خلوت به علت داشتن خواص جالب توجه و کاربردی از جمله امکان تهویه هوای زیر سقف با نصب یک دستگاه بازشو استاندارد که دو حالته بوده به این صورت که در حالت اول 30 درجه باز شده و کار تهویه را انجام می دهد و در حالت دوه با باز کردن یک پیچ کل حباب 180 درجه باز شده و امکان رفتن به بالای سقف را جهت امور تعمیر و نگهداری میسر می سازد.

 

سقف نورگیر حبابی در پوشش حیات خلوت

سقف نورگیر حبابی قطعات پیش ساخته به اندازه های استاندارد مربع، مستطیل شکل و حباب، به شکلهای مسطح، کمانی، گنبدی و مخروطی است که برای وارد کردن بیشترین نور طبیعی به فضای مورد نظر و استفاده به عنوان نورگیر ساختمان کاربرد دارد.

سقف نورگیر حبابی در پوشش حیات خلوت
سقف نورگیر حبابی در پوشش حیات خلوت

به کارگیری نورگیر حبابی (کوپل) به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت، سقف استخر، پارکینگ اتومبیل و غیره ، یکی از روشهای نوین در صنعت ساختمان به شمار می آید. نورگیرهای سقفی چندین برابر پنجره عمودی با اندازه یکسان نور روزانه تامین می کنند. همچنین نور حاصل از یک نورگیر به صورت یکنواخت در اتاق منتشر شده, احتمال بازتاب کمتری دارد و حریم خصوصی را کمتر به مخاطره می افکند.

 

گزینه های پوشش سقف کاذب حیاط خلوت

  1.  پوشش سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی که بهترین گزینه ممکن بوده و دلایل آن نیز در بالا ذکر شده است.
  2. پواز چیسشش سقف حیاط خلوت و پوشش سقف پاسیو گزینه های دیگری چون سقف پلی کربنات دارد که متاسفانه به اشتباه و به علت نداشتن آگاهی کافی وبا توجه به قیمت پائین سقف پلی کربنات در برخی مواقع ، برخی از مشتریان عزیز اقدام به اجرای سقف پلی کربنات جهت پوشش سقف کاذب حیاط خلوت و پوشش سقف پاسیو می کنند.
    گزینه های پوشش سقف کاذب حیاط خلوت
    گزینه های پوشش سقف کاذب حیاط خلوت

     

جزئیات و خواص پوشش سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی

  • نورگیر حبابی به لحاظ جنس آن که پایه از فایبرگلاس و حباب از جنس اکرولیک 3 میل و شکل محدب حباب دارای مقاومت ، دوام و عایق بندی عالی نسبت به پوشش های مشابه می باشد.- به علت استفاده از نوار های ایزوگام در آببندی بین نورگیرها و کناره سقف ، پوشش سقف با نورگیر حبابی دارای عایق آببندی بی نقص می باشد.
  • امکان استفاده و تعبیه بازشو در نورگیر حبابی شرایط مطلوب جهت تهویه هوای زیر سقف و محیط حیاط خلوت را و همچنین امکان دسترسی به فضای بالای سقف جهت امور تعمیر و نگهداری ، را فراهم می نماید.
سقف‌های حیاط خلوت با نورگیر حبابی
پوشش سقف حیاط خلوت با نورگیر حبابی
  •  شیب بندی سقف حبابی به نحوی می باشد که کلیه آب باران به یک کنج کار جاری می شود و با استفاده از لوله پلیمری به کف شور حیاط خلوت هدایت می شود.- اجرای اسکلت و همچنین کیفیت نورگیر های حبابی که روی اسکلت فلزی نصب می شود و نحوه نصب و آببندی ضمن زیبائی ، دارای دوام بالائی تا 20 سال را داشته و بعد از این مدت هم تنها نیاز ه آببندی مجدد و تعویض حباب دارد.
  •  با پوشش سقف کاذب حیاط خلوت با نورگیر حبابی ، امکان استفاده از حیاط خلوت و پاسیو به عنوان یک اتاق کمکی ، آشپزخانه کمکی ،اتاق کار یا اتاق کودک و… وجد دارد . که امروزه با توجه به گران شدن زمین و ساختمان ها ، مخصوصا در شهر های بزرگ استفاده از کمترین فضا و اضافه کردن حتی چند متر به فضای داخل ساختمان و آپارتمان بسیار ارزشمند می باشد.

 

وزن سبک نورگیر حبابی برای سقف کاذب حیاط خلوت

این سازه از سبک ترین انواع پوشش سقف حیاط خلوت است. پلکسی گلس به کار رفته در حباب سبک، کارمد و ارزان قیمت است. شکل ظاهری سازه و جنس آن طوری است که فشار کمتری به سقف وارد شده و از بار آن کاسته می شود. در فضاهای کوتاه تر می توان با استفاده از سقف نورگیر حبابی، ارتفاع را تا حدی افزایش داد. شگل گنبد مانند این سازه امکان استفاده از نور بیشتری را فراهم کرده است. این نورگیرها از جدیدترین سبک طراحی سقف پاسیو و حیاط خلوت هستند که بسیار با استقبال روبرو شده اند. محدودیتی در اجرای این سقف های نورگیر وجود ندارد و امکان ساخت اندازه های متفاوت حباب نورگیر نیز وجود دارد. سازه های بزرگتر و همچنین موارد خیلی کوچکتر را می توان با همین طراح گنبدی شکل اجرا کرد.

 

 رنگ نورگیر حبابی

یکی از ویژگی های محبوب این سازه مربوط به رنگبندی آن است. امکان استفاده از رنگ های سفارشی روی حباب وجود دارد. به طور معمول حباب نورگیر در سه نوع کاملا شفاف، نیمه شفاف و مات تولید می شود. با توجه به اینکه ورق پلکسی گلس در رنگ های متنوعی تولید شده، می توان نورگیرهای حبابی رنگارنگ را روی ساختمان نصب کرد.

پوشش سقف‌ با نورگیر‌ حبابی
پوشش با نورگیر‌ حبابی

رنگی بودن حباب نورگیر ارتباطی با شفاف یا مات بودن آن ندارد و در همه پروژه های سقف حیاط خلوت می توان از نورگیرهای رنگی حبابی هم استفاده کرد. این ویژگی به خصوص در منازل مسکونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رنگی بودن باب باعث می شود تا فضای حیاط خلوت و پاسیو نیز تحت تاثیر رنگ حباب قرار بگیرد. به این ترتیب یک فضای خاص و متفاوت با کمترین هزینه ایجاد می شود.

 

 استحکام نورگیر حبابی

در مقایسه با نورگیرهای صاف و مسطح، نورگیرهای حبابی یک سر و گردن بالاتر هستند. شکل گنبد مانند این سازه موجب شده تا استحکام ورق پلکسی گلس به مراتب بیشتر شود. به این ترتیب بادهای شدید نیز نمی تواند به سازه آسیب بزند. از طرفی شکل خمیده و ناصاف نورگیر کمک می کند تا انبساط و انقباض به راحتی انجام شده و فشاری روی سازه وارد نشود. به این ترتیب سال های سال می توان ار داشتن یک نورگیر کارامد بهره برد.

 

 عایق بندی متفاوت نورگیر حبابی در سقف کاذب حیاط خلوت

انواع نورگیرهایی که به شکل حبابی اجرا شده اند دارای عایق بندی کامل هستند. پایه فایبر گلاس و حباب اکریلیک روی اسکلت فلزی نصب شده اند. این ساختار با ایزوگام به صورت صد در صد عایق بندی می شود تا امکان نفوذ آب به داخل به صفر برسد.

 عایق بندی نورگیر حبابی در سقف‌ کاذب‌ حیاط‌ خلوت
عایق بندی نورگیر حبابی در سقف کاذب حیاط خلوت

شکل ظاهری نورگیر طوری است که آب را عبور می دهد و به فضای زیر منتقل نمی کند. درب بازشوی حباب با زاویه ۴۵ درجه باز می شود این درب به هیچوجه به عایق بندی نورگیر حبابی آسیبی نمی رساند. به این ترتیب سقف حیاط خلوت در برابر سرما نیز عایق بندی شده و کارایی آن چند برابر می شود.آب حاصل از بارندگی با شیب نورگیر به یک سمت هدایت شده و توسط لوله تخلیه آب به فاضلاب پاسیو منتقل می شود.

 

اجرای نورگیر حبابی جهت سقف کاذب حیاط خلوت

با اجرای نورگیر حبابی جهت پوشش سقف پاسیو یا اجرای سقف کاذب حیاط خلوت از این فضای حیاط خلوت یا پاسیو می توان بعنوان اتاق ،آشپزخانه کمکی ، کتابخانه و…. استفاده نمود و با توجه به عبور نور خورشید از سقف حبابی و داشتن تهویه مناسب ، فضای زنده تری نسبت به فضای داخل ساختمان می سازد.

پوشش سقف حیاط خلوت با نورگیرحبابی یکی از بهترین گزینه ویا به درستی بگوئیم تنها گزینه جهت پوشش سقف حیاط خلوت یا سقف پاسیو ساختمان ، مخصوصا سقف طبقه اول می باشد. حیاط خلوت یا پاسیو به لحاظ موقعیت مکانی در نقطه ای از ساختمان می باشد ،که بیشترین پرت انرژی گرمائی و سرمائی را داشته و به علت اینکه در معرض گرد و خاک و باد و باران می باشد بیش از هرجای دیگر گل و لای و آشغال جمع می شود.

اجرای‌‌ نورگیر‌‌ حبابی
اجرای نورگیر حبابی

سقف حبابی به لحاظ خواص استثنائی و مطلوب و کاربردی که دارد از لحاظ عایق گرما و سرما بودن ، غیر قابل نفوذ بودن در برابر بارش برف و باران ،تهویه مناسب و دوام بالا باعث شده تا به عنوان تنها ترین گزینه پوشش سقف حیاط خلوت یا پوشش سقف پاسیو و بهترین گزینه جهت پوشش نورگیر ساختمان به کار گرفته شود و مورد استقبال قرار گیرد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X