قیمت سقف پاسیو و نحوه محاسبه

قیمت سقف پاسیو

قیمت سقف پاسیو به عوامل مختلفی مانند جنس و کیفیت اجناس به کار رفته در ساخت پاسیو، مدل سقف پاسیو، اندازه و یا مساحت پاسیو مورد نظر، دستمزد و یا حتی تمایل شما نسبت به استفاده از تجهیزات اضافی بستگی دارد.ساخت یک فضای اضافی در بیرون محوطه ی خانه ممکن است هزینه زیادی نیاز داشته باشد و به عنوان یک سرمایه گزاری نسبتاً بزرگ شناخته شود. چراکه نیاز به زمان و هزینه نسبتاً زیادی دارد. در چنین شرایطی، جالب است در نظر داشته باشید که هزینه پوشش پاسیو بسیار مقرن به صرفه تر بوده و اجرای آن چندان برای شما هزینه‌بر نخواهد بود. علاوه بر این، اجرای سقف پاسیو مزایای زیای را نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

بزرگ ترین مزیت نصب سقف پاسیو آن است که محیط پاسیو شما را محفوظ کرده و از آن به راحتی و در هر شرایط آب و هوایی می توانید استفاده کنید. اگر قصد تصمیم گیری در مورد اجرای سقف پاسیو دارید، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت سقف پاسیو به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

 

عوامل مؤثر بر قیمت سقف پاسیو

در ادامه این متن به معرفی برخی از عواملی خواهیم پرداخت که در قیمت سقف پاسیو تاثیرگذار خواهند بود.

محیط پاسیو

کاملاً بدیهی است که هرچه محیط پاسیو مورد نظر شما بزرگ تر باشد، قیمت سقف پاسیو نیز طبعاً بیشتر خواهد بود. این امر دو دلیل دارد. اول آنکه میزان و اندازه اجناس مورد استفاده بیشتر خواهد شد. دلیل دوم به دستمزد نصب مربوط می شود که با افزایش مساحت کار، دستمزد نیز بالاتر خواهد بود.

 

 

قیمت سقف پاسیو با توجه به مدل انتخابی

قیمت سقف پاسیو به مدل انتخابی شما نیز بستگی خواهد داشت. سقف پاسیو مورد نظر شما شیب‌دار است و یا صاف؟ دیواره دارد و یا صرفاً مسقف است؟ و بسیاری موارد و گزینه های دیگری که پیش روی شما خواهند بود. ممکن است مدل درخواستی شما ساده باشد. در این شرایط قیمت آن نیز ناچیز خواهد بود. ولی اگر طراحی های خاصی مد نظر داشته باشید، این قیمت طبعاً افزایش خواهد یافت. برای مثال، برخی از انواع سقف پاسیو این امکان را دارند که در روزهای آفتابی همانند پنجره باز شوند تا جریان هوا وارد پاسیو شود و یا اینکه در روزهای بارانی این بخش متحرک را بتوان بست تا مانع از ورود باران به داخل پاسیو شود. قیمت آن با چنین امکاناتی قطعاً بیشتر است.

 

جنس اجزای تشکیل دهنده

سقف پاسیو شامل چند بخش اصلی است. ستون های نگهدارنده، چهارچوب و پوشش پاسیو. برای ساخت هرکدام از این بخش ها می توان از اجناس مختلفی استفاده کرد. در میان این اجناس می توان به وینیل، چوب، آلومینیوم،‌ آلوموود اشاره کرد. انتخاب هرکدام از این اجناس تاثیر زیادی در هرینه خواهد داشت. وینیل وزن کمی دارد و خرید آن مقرون به صرفه و اقتصادی تلقی می شود. استفاده از چوب نیز مزایای خاص خود را دارد. طول عمر بالا، ظاهر طبیعی و امکان انتخاب چوب های مختلف در طرح و رنگ های گوناگون را می توان مزیت استفاده از چوب دانست.

سقف پاسیو
سقف پاسیو

ولی با این حال، قیمت سقف پاسیو چوبی بیشتر از وینیل است. از سوی دیگر، اگرچه قیمت سقف پاسیو آلومینیومی بیشتر از موارد پیشین است، ولی بیشترین مقاومت را دارد. در واقع با نصب سقف پاسیو آلومینیومی، خیالتان برای همیشه راحت خواهد بود. ولی اگر جنسی مد نظرتان است که تمام مزایای 3 مدل پیشین را در خود داشته باشد، توصیه ما آلوموود است. آلوموود سبک، بسیار مقاوم، هم رنگ چوب، دارای طرح های مختلف و مقاوم در برابر خوردگی و آتش سوزی است. بنابراین، دور از انتظار نخواهد بود که قیمت سقف پاسیو با جنس آلوموود از سایر موارد نیز بیشتر باشد.

 

تجهیزات جانبی

استفاده و یا عدم استفاده از تجهیزات جانبی و اضافی نیز در قیمت سقف پاسیو تاثیرگذار خواهند بود. برای مثال، شما ممکن است از طراح و پیمانکار مورد نظر بخواهید تا در سقف پاسیو شما لامپ های LED نیز نصب کند که این امر طبعاً قیمت سقف پاسیو را افزایش خواهد داد. امکانات جانبی مختلفی را هنگام نصب سقف پاسیو می توان به کار گرفت. برای مثال می توان به المنت های گرمایشی، سیستم پخش صوتی و یا حتی حسگرهای تابش آفتاب و یا بارش باران اشاره کرد.

Comments (01)

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X