نورگیر آماده چیست؟ مزایای نورگیر آماده

استفاده از نورگیر اماده

خیلی از افراد برای سهولت و راحتی در انتخاب، و همچنین تهیه نورگیرهای بهتر و با کیفیت تر، رو به خرید انواع نورگیر آماده آورده اند که استفاده از آن مزایایی مثل کیفیت بهتر و ابعاد استاندارد را با خود به همراه دارد. در ادامه به معرفی نکاتی خواهیم پرداخت که هنگام خرید نورگیر آماده باید به آن ها توجه کنید.

استفاده از سقف نورگیر امروزه مورد استقبال بیشتری میان طراحان و معماران ساختمانی قرار گرفته است. استفاده از این نوع طراحی ها در گذشته چندان متداول نبوده، ولی در سبک های مدرن معماری جای خود را به خوبی پیدا کرده اند. استفاده از نورگیر شخصیت ساختمان شما را تغییر داده و روشنایی و حس زیبایی و سبک جدیدی به اتاق خواهد بخشید.

یکی از دلایلی که در گذشته از سقف نورگیر استفاده زیادی نمی شد، وجود برخی ضعف و ایرادات در این سازه بود. ولی امروزه مدل های مختلف نورگیر آماده طراحی، تولید و روانه بازار می شوند که تمامی ایرادات مطرح شده را برطرف ساخته اند. برای مثال،‌ در گذشته امکان چکه کردن آب از نورگیر یکی از مهم ترین دغدغه ها بوده است، ولی امروزه مدل های مختلف با دقت بالا و به مجهزترین تکنولوژی ها ساخته می شوند که هرگز امکان چکه کردن آب ندارند. مزایای استفاده از نورگیر آماده متعدد است، بنابراین اگر قصد دارید برای ساختمان خود از سقف نورگیر استفاده کنید، توصیه هایی که در ادامه مطرح می شوند را حتماً در نظر بگیرید.

 

نوع نورگیر آماده

از آنجایی که قصد تهیه نورگیر آماده دارید، توجه به نوع نورگیر اهمیت بالایی پیدا می کند. اگر در حال ساخت ساختمان هستید، انتخاب های متعددی برای انتخاب سبک و جنس نورگیر پیش روی شما وجود دارد. ولی اگر ساختمان از پیش ساخته شده، تنها باید یک نورگیر آماده متناسب با چهارچوب از پیش ساخته شده تهیه کنید. مدل های مختلف نورگیر آماده را در دسته بندی های مختلفی می توان جای داد. برخی از آن ها شامل مدل های: نورگیر آماده ثابت، نورگیر آماده با قابلیت تهویه هوا، لوله ای، نورگیر هرمی، نورگیر گنبدی و نورگیر بشکه ای می شود.

پوشش نورگیر حبابی آماده
پوشش نورگیر حبابی آماده

اگر قصد تهیه نورگیر آماده دارید، توجه به نقشه و مدل نورگیر طراحی شده اهمیت ویژه ای دارد. این مورد نیز همانند مورد پیشین تا حدی به مدل نورگیر باز می گردد. همانطور که می دانیم، نورگیر در سقف ساختمان جای می گیرد. حال هنگام خرید این نکته را باید در نظر داشته باشید که زاویه پایه و ستون های نورگیر در داخل سقف به چه شکل است و نورگیر آماده را متناسب با آن تهیه کنید. این زاویه ممکن است نامتناسب، کج و یا حتی عمود (دارای پایه هایی صاف) باشد. هرکدام از این مدل ها نور خورشید را به روش خاصی دریافت می کنند. برای مثال، اگر دهانه نورگیر در روی سقف تنگ‌تر از دهانه نورگیر در داخل ساختمان باشد، نور در مساحت بیشتری در داخل اتاق پخش خواهد شد.در انتخاب نوع، به جنس آن نیز باید دقت کنید.

 

 

جنس

جنس نورگیر تاثیر زیادی در میزان نور ورودی، میزان حرارت منتقل و جابجا شده، میزان سروصدا ورودی به داخل خانه، میزان مسدودسازی اشعه UV خورشید، طول عمر نورگیر، وزن، سازگاری با محیط زیست و حتی میزان سایه شکل گرفته دارد. امروزه عموم تولید کنندگان نورگیر آماده این محصول را هم به صورت شیشه ای و هم به صورت پلاستیکی تولید می کنند.

استفاده از شیشه های دو جداره سکوریت نیز متداول شده است که در میان دو لایه شیشه از گازهایی نظیر آرگون استفاده می شود تا تبادل حرارت و یا سروصدا با محیط به حداقل برسد. در این شرایط این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که مدل های دو جداره، همگی به صورت از پیش آماده شده هستند و در اندازه و ابعاد معینی در بازار موجود هستند. با این حال، برای استفاده از نورگیر آماده شیشه ای، حتماً مولفه وزن را در نظر داشته باشید، چراکه وزن آن ها حداقل 2 برابر نمونه های پلاستیکی خواهد بود.

استفاده از انواع شیشه و همچنین استفاده از پلی کربنات دو مورد از محبوب ترین گزینه های پیش روی شما هستند که هرکدام مزایای خاصی را با خود به همراه دارند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X