نورگیر پاسیو و مزایای آن چیست؟

نورگیر پاسیو

پاسیو و حیاط خلوت از جمله قسمتهای ساختمان می باشد که درعین مفید بودن و در بعضی موارد لازم الاجرا بودن (همانند آپارتمانهای که دو یا چند واحد در یک طبقه هستند)، در برخی موارد و تعدادی واحدها پالشی برای ساکنین آن می باشد.در ادامه به توضیحاتی درباره نورگیر پاسیو می پردازیم.

حیاط خلوت و پاسیو طبق ضوابط شهرداری ها باید فاقد سقف باشد و پوشش آن از طرف ساکنین واحدهای [مخصوصا] همکف ممنوع است، از طرفی ساکنین واحدهای دیگر به عرصه حیاط خلوت دسترسی ندارند و در بعضی موارد برای ساکنین واحدهای همکف مشکلاتی را فراهم می آورند.

سقف پاسیو
سقف پاسیو

در روزهای برفی و بارانی و مخصوصا طوفانی بیشترین زحمت را برای ساکنین واحدهای همکف دارد. ازاین رو جهت برطرف کردن این مشکلات بهترین گزینه ممکن و حتی می توان گفت تنها گزینه جهت پوشش سقف حیاط خلوت یا پوشش سقف پاسیو (سقف پاسیو طبقه اول) نورگیر حبابی تولیدی شرکت سایه روشن می باشد که ضمن عایق آببندی و گرما و سرما و قابلیت بازشو بودن جهت تهویه فضای پاسیو و دسترسی به فضای بالای سقف جهت شستشو و قابلیت عبور نور در روز را دارد.

 

نورگیر حبابی پاسیو

نورگیرهای حبابی که در 18 سایز استاندارد مربع، مستطیل و دایره و در رنگ های متنوع و زیبا تولید می شوند، بواسطه دارا بودن خاصیت بارپذیری و ضربه پذیری بالا می تواند مانند سقف اصلی عمل کند که درعین عبور نور که در واقع از حیاط خلوت و پاسیو می توان بعنوان یک اتاق همانند اتاق کودک، اتاق کار، کتابخانه و یا آشپزخانه کمکی استفاده نمود.

شایان ذکراست جهت پوشش سقف حیاط خلوت و پوشش سقف نورگیر پاسیو از قسمت بالائی و پشت بام ساختمان، هم می توان از نورگیر حبابی استفاده کرد و هم می توان از ورق پلی کربنات که برروی سازه فلزی بصورت نورگیر تونلی (قوسدار) یا ورق پلی کربنات فلت بصورت شیبدار استفاده کرد.

تفاوتهای استفاده از ورق پلی کربنات در سقف بجای نورگیر حبابی دوام کمتر ورق پلی کربنات در برابر نورگیر حبابی و همچنین ایجاد سر و صدا هنگام بارندگی در اثراصابت دانه های باران به ورق پلی کربنات دو یا چند جداره می باشد و همچنین درصدعایق آبببندی، گرما و سرما و صوتی در ورقهای پلی کربنات کمتر از نورگیر حبابی می باشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X