ورق پلی کربنات گلخانه چیست؟

ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات گلخانه یا ورق پلی کربنات که جهت پوشش گلخانه استفاده می شود باید شفاف باشد ، تا بتواند حداکثر نور مورد نیاز برای فضای داخل گلخانه و گیاهان داخل آن را فراهم نماید. قبلا از نایلون های یو وی دار جهت پوشش گلخانه استفاده می شد. به مرور و با پیدایش ورق پلی کربنات و آشنائی با مزایای آن ، با توجه به معایبی که نایلون های یو وی دار داشتند، به آرامی توانست جای نایلون ها را بگیرد. هر چند هنوز هم در بعضی گلخانه‌ها از نایلون هم استفاده می شود.

 

ورق پلی کربنات جایگزینی برای نایلون یو وی در گلخانه ها

1-نازک بودن و عدم محکم شدن روی اسکلت که در مواقع وزش باد شدید کنده می شدند. 2- نهایتا یک سال می توانستند دوام بیاورند. بعد از یک سال با تحمل هزینه ای دیگر باید جمع آوری و نایلون جدید نصب شود. 3-نایلون های یو وی دار نسبت به ورق پلی کربنات بارپذیری و از نظر عایق بندی بسیار ضعیف تر می باشند.

ورق پلی کربنات به واسطه خصوصیات ممتاز و کاربردی چون بارپذیری بالا ، ضربه پذیری بالا ، عایق گرما و سرما بودن ، حمل و نصب سریع و آسان ، دوام بالا در صورت نصب صحیح و اصولی توانسته جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه مانند نایلون یو وی دار باشد.

استفاده از ورق پلی کربنات در گلخانه‌ها
ورق پلی کربنات در گلخانه‌ها

ورق‌های پلی کربنات گلخانه چه از نوع دو جداره و چه از نوع تخت به علت کارائی بالا، دوام بالا، ایمنی بالا در برابر ضربه، باد شدید و گرما و سرما و همچنین بارپذیری ضمن بازدهی بیشتر از نظر تامین نور، محافظت از گیاهان داخل گلحانه در برابر گرما و سرما محیط بیرون به علت دوام بالا و ماندگاری تا چندین سال نسبت به نایلون های یو وی دار در درازمدت بسیار مقرون به صرفه می باشد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X