پوشش سقف با ورق پلی کربنات

تخت نشکن

ورق پلی کربنات تخت نشکن

ورق پلی کربنات تخت نشکن همانند شیشه توپر و در ضخامت‌های ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۲۰ میلی‌متر با ابعاد 205 در 305 سانتی متر در رنگ‌های شفاف، شیری، دودی، آبی، سبز تولید می شود.

دوجداره

ورق پلی کربانت دوجداره

ورق پلی کربنات دو جداره یا چند جداره در مدل های مثلثی، زوذنقه ای، لانه زنبوری با ابعاد 210 در 600 سانتی متر و با تنوع رنگی بسیار بالا تولید می شوند.

سقف پلی کربنات جهت پوشش نورگیر ساختمان، پوشش وید ساختمان، پوشش سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت، پوشش استخر و سایبان خودروجزئ بهترین گزینه‌های پوشش می‌باشد که هم آب بند و عایق گرما و سرما می‌باشد و به خاطر تنوع رنگ و انعطاف‌پذیری و قابلیت نصب بر روی کلیه سطوح ساختمانی، بسیار پرکاربرد بوده و جایگزین مناسبی به جای شیشه می‌باشد.
ورق پلی کربنات به دو شکل مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد:
۱-ورق پلی کربنات فلت یاتخت یا تک جداره:
ورق پلی کربنات تخت همانند شیشه توپر و در ضخامت‌های ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ تا ۲۰ میلی‌متر و تنوع رنگ‌های شفاف، شیری، دودی، آبی، سبز در بازارموجود می‌باشد که برای اجرای سقف پلی کربنات کاربرد دارد. ورق پلی کربنات فلت ۲۴۰ برابر شیشه هم ضخامت خود در برابر ضربه مقاوم می‌باشد از اینرو به پلی کربنات نشکن نیز شناخته می‌شود. از اینرو در صنعت هواپیما‌سازی در ساخت پوشش‌های شفاف به جای شیشه در صنعت لوازم خانگی و سلاح‌های مخصوص نیرو‌های ضد شورش و هم چنین به عنوان موانع ضد گلوله کاربرد گسترده‌ای دارد.
۲- ورق پلی کربنات دو یا چند جداره:
ورق پلی کربنات دو جداره یا چند جداره در تنوع رنگ‌های متنوع‌تر از ورق پلی کربنات فلت و ضخامت‌های ۵ تا ۲۰ میلی‌متر تولید و عرضه می‌گردد. و به عنوان سقف پلی کربنات جهت پوشش نورگیر ساختمان، اجرای سقف پلی کربنات جهت پوشش سقف حیاط خلوت، پوشش سقف پاسیو و… کاربرد دارد. پوشش استخر رو باز و هم چنین پوشش گلخانه‌های خانگی و پوشش گلخانه صنعتی با ورق پلی کربنات شفاف به علت ضربه‌پذیری و بارپذیری و دوام بالا نسبت به نایلون‌های UV دار هر رو رو به گسترش می‌باشد.
ورق پلی کربنات به علت خواص منحصر به فردی چون: سبک بودن، ضربه‌پذیری بالا، بارپذیری بالا، انعطاف‌پذیر بودن حتی با دست، دارای یک لایه مواد ضد اشعه مضر ماورائ بنفش، خود اطفائی در هنگام آتش سوزی، قابلیت نصب روی اکثر مصالح ساختمانی، حمل و نصب سریع و آسان و… توانسته جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه مانند شیشه باشد و روز به روز بر کاربرد آن در صنعت ساختمان و پوشش نورگیر ساختمان افزوده شود. انعطاف‌پذیری ورق پلی کربنات امکان استفاده از پلی کربنات را جهت پوشش نورگیر ساختمان در قالب نورگیر تونلی، نورگیر گنبدی و هرمی میسر می‌سازد. تمامی خصوصیات ورق پلی کربنات و اجرای سقف با ورق پلی کربنات توانسته به عنوان بهترین گزینه انتخاب جهت پوشش نورگیر و دیزاین از طرف مهندسین و ساکنین درآید.