سقف جمع شونده چیست و چه مزایایی دارد؟

سقف جمع شونده چیست؟

سقف جمع شونده یک سازه متحرک است که به کمک آن می‌توان دمای محیط را با توجه به نیاز خود برای حفظ آرامش محیط تنظیم کرد و با تامین آسایش و راحتی تبدیل به یک وسیله ی پرطرفدار شده است، برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب در سایزهای مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده اند. این نوع سازه از متریال مختلفی ساخته می‌شود و این امکان را می‌دهد تا از تابش مستقیم و آزار دهنده خورشید و یا از نفوذ سرما، باد و باران جلوگیری شود. مزیت خیلی مهمی که استفاده از سقف متحرک جمع شونده دارد این است که می‌توانید در هر زمانی که بخواهید آن را جمع کنید و از آب و هوای محیط بهره ببرید.

سقف جمع شونده چیست؟
سقف جمع شونده چیست؟

از مزایای دیگر این سقف‌ها این است که دیگر نگران کاهش نور نیستید. سقف متحرک از نوع پارچه‌ای طوری طراحی شده است که نور از آن رد می‌شود و مانند سقف‌های پلاستیکی باعث داغ شدن محیط زیر چادر نمی‌شود. سقف جمع شونده یک انتخاب مناسب برای بالکن‌، پشت بام و حیاط ساختمان‌های اداری، مجموعه های تفریحی، استخرهای رو باز و… است. استخرهای روباز در فصول بهار و تابستان با استقبال زیادی مواجه می‌شوند. نصب سقف جمع شونده با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع برای این فضاها یک انتخاب خوب و کارآمد است و فقط مختص فصول گرم و آفتابی نیست همچنین در فصول سرد زمستان و پاییز فرصت خوبی برای نشستن در بالکن و فضاهای باز است.

 

مزایای سقف جمع شونده

  • استفاده در تمام شرایط آب و هوایی
  • ایجاد فضای زیبا یکی از مزایای سقف جمع شونده است.
  • کاهش مصرف انرژی
  • به علت استفاده از سازه‌های باکیفیت دوام بالایی دارد.
  • قابل حمل و استفاده مجدد در مکان‌های دیگر هستند.
  • تنظیم شیب تا ۹۰ درجه
  • کاهش هزینه‌ها برای ساخت و ساز

 

انواع سقف های جمع شونده

سقف‌های جمع شونده در سه نوع سقف پلی کربنات، سقف پارچه‌ای و سقف شیشه‌ای ساخت و تولید می‌شوند که هر کدام را به تفکیک توضیح خواهیم داد:

 

سقف متحرک پارچه ای

سقف‌های پارچه‌ای سازه‌ای است که بر روی برخی از املاک مسکونی و تجاری متناسب با متراژ مورد نظر و انتخاب گزینه های مختلف پارچه نصب می‌شود و فضای بیرونی را به فضای کاربردی و جذاب بدون نگرانی از شرایط جوی و حفاظت از مبلمان زیبا، میزهای ناهارخوری و ….برای راحتی بیشتر در منزل و همچنین افزایش مشتری در محیط کارتبدیل می‌کند. سقف‌های متحرک از کاربران در برابر شرایط مختلف آب و هوایی محافظت می‌کند و شرایط بهینه را برای انجام فعالیت‌های مختلف ایجاد می‌کند.

سقف متحرک پارچه ای
سقف متحرک پارچه ای

محیط های تجاری با استفاده از این سقف‌ها می‌توانند فعالیت‌های بیشتری داشته باشند، کیفیت اجرای کار آن‌ها و رضایت مشتریان و بازدیدکنندگان را بهبود می‌دهد. این سقف‌ها امکان نورپردازی طبیعی و تهویه مکان را فراهم می‌کنند. سقف متحرک پارچه‌ای می‌تواند کاملا جمع، باز یا در هر موقعیتی متوقف شود، مناسب برای تمام روزهای سال است.

 

سقف متحرک پلی کربنات

سقف متحرک پلی کربنات انتخاب بسیار خوبی به عنوان سقف پاسیو، حیاط خلوت و سقف استخر می‌باشد که از لحاظ آب بند و هوابند بودن مشابه سقف متحرک شیشه‌ای عمل می‌کند. پلی کربنات دوام و ماندگاری شیشه را ندارد اما از طرفی قیمت سقف برقی پلی کربنات به مراتب کمتر از سقف برقی شیشه‌ای است که همین امر سقف جمع شونده پلی کربنات را به یکی از جذابترین انتخاب‌ها برای مشتریان تبدیل کرده است. سقف پلی کربنات با اشکال مختلفی قابل پیاده سازی می‌باشد که وابسته به نوع کاربری فضا است.

 

سقف متحرک شیشه ای

سقف‌های متحرک شیشه‌ای یک فناوری مدرن و لوکس هستند که دارای ویژگی‌ها و چیدمان‌های منحصر به فردی مانند قاب‌های شیشه‌ای، مکانیسم‌های باز کردن دستی و اتوماتیک برای باز یا بسته شدن سقف از راه دور با سنسورهای هوشمند باد و باران است. این سقف‌ها طوری طراحی شده‌اند که فشار ناشی از بارش برف و باران را تحمل کنند. همچنین می‌توان با نصب یک ماژول هوشمند روی سقف، این سقف را برنامه‌دار کرد تا هنگام برف و باران به صورت اتوماتیک بسته شود و نیازی به کنترل در لحظه نداشته باشد.

سقف متحرک شیشه ای
سقف متحرک شیشه ای

سقف متحرک شیشه‌ای فضای باز را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و استفاده از آن را در طول سال امکان پذیر می‌کند. سیستم سقف جمع شونده شیشه‌ای به گونه‌ای است که عایق هوا و رطوبت بوده و امکان استفاده از آن در تمامی مناطق کشور با هرنوع اقلیم و شرایط جوی را مهیا می‌کند.

 

قیمت سقف های جمع شونده

اگر قصد پوشاندن یک محیط سر باز را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از سقف‌های متحرک و جمع شونده به جای هر محصول دیگری است. این سازه قیمت مناسبی دارد و هزینه آن در مقایسه با ساخت یک محیط با استفاده از مصالح ساختمانی، بسیار پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است. زیبای، استحکام و قیمت مناسب این محصول به نوعی است که افراد برای ساخت انواع گلخانه، آلاچیق و… از آن استفاده می‌کنند. قیمت نهایی این محصول با توجه به جنس، ابعاد محیط و… متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *