نورگیر شیشه ای چیست؟ کاربرد و مزایای استفاده از نورگیر شیشه ای

نورگیر شیشه ای چیست؟

به طور کلی شیشه نسبت به مواد دیگر برای ساخت نورگیر ترجیح داده می شود، چرا که شیشه دارای ظرافت بیشتری نسبت به متریال‌های دیگر است، نورگیر سقفی شیشه ای جهت انتقال نور به فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. از نکات مهمی که طراحان داخلی به آن توجه می کنند استفاده از نور طبیعی در فضا است. نور طبیعی را علاوه بر پنجره می توان از نورگیرهای سقفی نیز تامین نمود. دهه گذشته، صنعت سقف شیشه ای تقاضای عظیمی را شاهد بوده است. مالکین ساختمان ها، به طور روز افزونی با مزایای بی شمار این المانها آشنا می شوند و تمایل پیدا می کنند از سقف های نورگیر شیشه ای برای گسترش فضا و ایجاد ظاهری شیک و مدرن در سازه ساختمانی استفاده کنند و دریچه ای به شکوه آسمان بگشایند.

نورگیر شیشه ای
نورگیر شیشه‌ای

از نورگیر شیشه‌ای می توان برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری، تفریحی و اداری استفاده کرد. نورگیر شیشه‌ای در ابعاد مختلف وجود دارد. در این نورگیرها می توان از شیشه های رنگی برای ایجاد درخشندگی بیشتر و ایجاد جلوه ای خاص استفاده نمود. نورگیرهای سقفی در ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نور کافی ندارند. بیشترین کاربرد نورگیرها در طراحی حیاط خلوت، پاسیو و سالن های عمومی می باشد. نورگیرهای شیشه‌ای یک دکوراسیون همه جانبه هستند، به طور معمول این سقف ها روی پشت بام های مسطح نصب می شوند و میزان نور بهینه را در ساختمان ایجاد می کنند، به این ترتیب در مقایسه با استفاده از پنجره های نما و اتاق تا سه برابر بیشتر نور را به داخل ساختمان منعکس می کنند.

 

مزایای کاربردی  نورگیر سقفی شیشه ای

نورگیرهای شیشه ای سقفی مزایای زیادی دارند، برخی از مزایای آن‌ها در دکوراسیون داخلی، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • افزایش نور طبیعی در فضای داخلی با استفاده از نورگیر سقفی شیشه ای
  • افزایش ارتفاع سقف از کف
  • دارای تنوع در رنگ، طرح و ابعاد
  • بزرگ جلوه دادن فضای داخلی
  • قابلیت استفاده در بخش های مختلف ساختمان

 

مکان مناسب اجرای نورگیرهای شیشه ای

زمانی که می خواهید نورگیر شیشه ای نصب کنید باید توجه داشته باشید که این کار را در کدام قسمت از ساختمان می خواهید انجام دهید و میزان باری که قرار است تحمل کند را در نظر داشته باشید، چرا که علاوه بر وزن افراد، نورگیر شیشه‌ای باید فشارهایی که بر اثر وزش باد، بارش باران و برف به آن وارد می شود را نیز تحمل کند.

نورگیر شیشه ای
نورگیر شیشه‌ای

بنابراین مکان یابی یکی از مهم ترین فاکتورها در ساخت نورگیر شیشه‌ای است. چرا که بعضی از مناطق بیشتر در معرض شرایط سخت آب و هوایی قرار دارند، میزان بارگیری برف در قسمتی که می خواهید نورگیر شیشه‌ای نصب کنید نیز یکی دیگر از جنبه های مهم است که باید در نظر گرفته شود، اما پیش بینی میزان بارگیری برف سخت است، درست است که برف در مقایسه با باد بیشتر یک پدیده فصلی است، اما برف می تواند طولانی مدت ببارد و وزن قابل توجهی ایجاد کند.

 

نصب نورگیر برای سلامتی بدن

یکی از مهم‌ترین فواید نصب نورگیر شیشه ای کمک به سلامتی است. نور طبیعی که نورگیر شیشه ای فراهم می‌کند فواید روانی و فیزیکی زیادی دارد. وقتی در خانه نورگیر نصب می‌کنید این کار فقط ظاهر خانه شما را بهتر نمی‌کند، بلکه شادی و سلامتی شما را نیز  بهبود می‌دهد. نور طبیعی که توسط نورگیر وارد خانه می شود به شما برای داشتن یک محیط پایدار کمک می‌کند.

 

قیمت نورگیر شیشه ای

اگر در یکی از ساختمان های ویلایی زندگی می کنید یا واحد مسکونی شما از نور طبیعی کمی برخوردار است داشتن یک نورگیر سقفی بر روی پشت بام کمک می‌کند تا مقدار زیادی نور طبیعی فضای منزل شما را روشن کند. نورگیرهای پشت بام که بیشتر بر روی سقف حیاط خلوت و یا سقف پاسیو اجرا می شود بنا به چند مورد مهم قیمت گذاری می شوند. از مهم ترین عواملی که در تعیین قیمت نورگیر پشت بام موثر است مانند: محل نورگیر، ارتفاع نورگیر، بازشو بودن یا نبودن نورگیر، نوع نورگیر، متریال مورد استفاده در پوشش نورگیر، ابعاد نورگیر.

شما هم می‌توانید در مورد مطلب نظر بدهید.

برای ثبت نظر، از طریق دکمه افزودن دیدگاه جدید اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *