مزایای سقف متحرک در ساختمان چیست؟

مزایای سقف متحرک

سقف جمع شونده یا متحرک نوعی سقف است كه بدون هیچ گونه زحمتی قابل جمع یا باز شدن می‌باشد. با توجه به نیاز خود می‌توانید این سقف ها را گسترش داده و یا جمع کنید. روند نصب سقف متحرک واقعا ساده و سریع است.پس از نصب، می‌توانید از منطقه خارج از منزل خود برای اهداف مختلف استفاده کنید. افراد در طول روزهای تابستان به خصوص در ساعات صبح و عصر به دنبال کمی آسایش هستند. اگر فضای بیرون از خانه به اندازه کافی بزرگ است، می‌توانید از سقف متحرک استفاده کنید تا منطقه مورد نظر به یک مکان راحت تبدیل نمایید و در آن، اعضای خانواده در روزهای گرم تابستان از سایه خنک لذت ببرند. یکی از مزایای سقف های متحرک این است که قادر به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر می‌باشند چرا که پارچه‌های به کار رفته در آن‌ها ضخیم هستند.

مزایای سقف متحرک
مزایای سقف متحرک

می‌توانید با توجه به نیاز خود سقف را جمع کنید. علاه بر این مزایای سقف محترک مزایایدیگری نیزدارد که در زیربرای شما شرح خواهیم داد.

 

استفاده چند منظوره از مزایای سقف متحرک

از مزایای سقف متحرک امکان استفاده چند منظوره از فضا است. چرا که سقف متحرک می‌تواند بطور کامل بسته شود و یک مجموعه فضای بسته و عایق در برابر باد، باران، برف و آفتاب داشته باشید یا اینکه در صورت نیاز در تابستان از آفتاب و در روزهای خنک از هوای تازه استفاده کنید. شما می‌توانید سقف متحرک را به صورت نیمه باز نیز نگه دارید و در بخشی از فضا نور خورشید و در بخش دیگر سایه داشته باشد.

 

عایق گرما و سرما از مزایای سقف متحرک

نصب سقف متحرک در فضای باز منزل، یک عایق عالی ضد گرم و سرد را فراهم می‌کند. علاوه بر حفظ محیط زندگی در دمای مناسب در طول سال، یک سیستم سقف جمع شده به صاحبان خانه کمک خواهد کرد تا در هزینه‌های گرمایش و خنک سازی صرفه جویی کنند.

 

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری این سقف متحرک از ویژگی‌های اصلی آن‌ها می‌باشد. این سقف می‌تواند به طور کامل بسته شود تا از سایه جلوگیری کند یا از باران محافظت کند و سپس برای نگاه کردن به ستاره‌ها در شب کاملا جمع شود.

انعطاف پذیری از مزایای سقف متحرک
انعطاف پذیری از مزایای سقف متحرک

بسته شدن جزیی باعث می‌شود که مقدار کافی از آفتاب و گرما از طریق آن صورت گیرد و به دلیل عملکرد سریع و انعطاف پذیر، تنظیمات آن آسان است.

 

محافظت در برابر باران و برف

مهم ترین مزیت سقف متحرک این است که با شرایط آب و هوایی سخت از مشتری محافظت می‌کند. زمانی که برف یا باران می‌بارد، با فشار یک دکمه می‌توانید فضا را با محیط تحمل ناپذیر ببندید. سازگاری جمع شونده با باد و برف زیاد باعث آرامش ذهنی داشتن سقف محکم در محل کار شما می‌شود.

 

محافظ مبلمان در فضای باز

یکی از مزایای سقف های متحرک محافظت در مقابل نور آفتاب است که با استفاده از این سقف‌ها از مبلمان در فضای باز و در برابر تغییر رنگ و تجزیه شدن آن‌ها در برابر باد، باران و آفتاب محافظت می‌شود.

محافظ مبلمان در فضای باز
محافظ مبلمان در فضای باز

این حفاظت می‌تواند داخل ساختمان گسترش یابد، اگر سقف متحرک در تراس و ورودی ساختمان نصب شده باشند می‌تواند نور عبوری خورشید از در و پنجره‌ها را به داخل فضاهای داخلی ساختمان مانند محدود کند، و مشکلات تغییر رنگ و خراب شدن در مبلمان داخلی نیز محدود می‌شود.

 

گسترش فضای مفید از مزایای سقف متحرک

ایجاد یک محیط بی نظیر به راحتی با قابلیت کنترل آب و هوا با یک سقف متحرک باعث گسترش مناطق زندگی در محیط داخلی یک ساختمان و افزایش زیربنای تجاری در کافه و رستوران می‌شود. با طیف گسترده ای از رنگ‌ها و سبک‌های موجود، سقف متحرک می‌تواند با طرح تزئینات داخلی مطابقت داشته باشد که اجازه می‌دهد دکوراسیون را به صورت یکپارچه از یک فضا به بعد متصل کند و خطوط بین زندگی داخلی و خارجی کمرنگ تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *