پوشش گلخانه با ورق پلی کربنات

پوشش گلخانه با ورق پلی کربنات

افزایش جمعیت انسان ها و کاهش منابع آبی قابل استحصال باعث شده است که برای صرفه جویی بیشتر در منابع، همچنین افزایش تولیدات کشاورزی از گلخانه ها استفاده شود.گلخانه ها مکان هایی هستند که در آنجا انواع گل و گیاه رشد و تکثیر پیدا می کنند.

کاربری گلخانه ها انواع مختلفی دارد که در ادامه بیان می شود.

1-گلخانه های منازل (خانگی)

این گلخانه ها به جهت ایجاد حس ارتباط با طبیعت و زیبایی بی اندازه ای که به فضا می دهند، همواره مورد توجه و استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است. این گلخانه های خانگی نیازمند پوشش مناسبی هستند که بتوانند از نورطبیعی روز استفاده کنند. ورق های اکرولیک و پلی کربنات شفاف بوده و همچنین عایق مناسبی در برابر بارش ها می باشند و امکان تهویه مناسب هوا را ایجاد می کنند. پوشش این گلخانه های خانگی با نورگیرهای حبابی, ورق های اکرولیک و پلی کربنات به عنوان سبکی مدرن, کاربردی فراوان دارد که در ابعاد و رنگ های متنوع, توسط شرکت سایه روشن طراحی , تولید و اجرا می شود. و زیبایی خاص و خیره کننده ای داشته که همواره مورد توجه مشتریان عزیز ما است.

2-گلخانه های تجاری (جهت پرورش گل و گیاهان زینتی)

این گلخانه ها برای پرورش گلهای زینتی ساخته می شوند. اسکلت فلزی برای این گلخانه ها طراحی و اجرا شده و برای پوشش دیوار و سقف این گلخانه ها, از ورق پلی کربنات دو یا چند جداره استفاده می شود.
این مدل از گلخانه ها دارای اتاق های گرم و یا خنک تر می باشد که شرایط زیستی مطلوبی برای پرورش انواع گیاهان است. قابل ذکر است عمر مفید ورق های پوششی این مدل از گلخانه ها حداقل 5 سال است و در نهایت با احتساب هزینه های نگهداری و صرفه جویی ناشی از ذخیره انرژی گرمایی و نورانی، نسبت به پوشش نایلونی رایج گلخانه ها, توجیه اقتصادی بهتری دارد.

3-گلخانه های صنعتی (کشاورزی)

این گلخانه ها وسعت زیادی دارند و در آن ها انواع صیفی جات و سبزیجات و میوه ها با پیشرفته ترین امکانات در هر زمانی در سال و به صورت تازه کشت و زرع می شوند. در ساختار این گلخانه ها, اسکلت فلزی به کار می رود که پوشش آن با ورق های اکرولیک, ورق های پلی کربنات فلت یا ورق های پلی کربنات دو یا چند جداره است که شفاف بوده و محوطه ی داخلی را از نور طبیعی روز بهره مند می سازد.
پوشش و نگهداری سقف و دیواره گلخانه ها از جمله هزینه های راه اندازی و جاری این ساختار اقتصادی مهم در بخش کشاورزی هستند.
شرکت سایه روشن با توجه به این امر مهم و آشنایی با نیازهای کشاورزان و گلخانه داران حداکثر تلاش خود را در جهت کاهش هزینه های پوشش گلخانه و نگهداری آن می کند.
پوشش مناسب سقف و دیوار گلخانه ها, بدلیل مزیت های که ایجاد می کند, همواره مورد توجه بسیاری از کشاورزان قرارگرفته است.
این مزیت ها عبارتند از:
الف- کاهش مصرف انرژی ها بدلیل استفاده از ساختار و پوشش مناسب برای گلخانه
ب- امکان کشت محصولات متنوع در شرایط اقلیمی متفاوت, بدلیل کارایی زیاد پوشش های گلخانه برای تعدیل آب و هوا
ج- امکان کشت چهار فصل در زیر پوشش سقف و دیوار های مناسب گلخانه ها
د- کاهش مصرف آب بویژه در مناطق خشک, امکان افزایش بهره وری را فراهم می کند.
تمام موارد فوق بدلیل استفاده از پوشش های عایق و ماندگار, بر روی سطح گلخانه ها ایجاد می شود.
در نهایت با توجه به ساختار و پوشش مناسب, گلخانه های عظیم صنعتی ساخته می شوند. گلخانه ها به صورت محصور از یک اسکلت فلزی ساخته شدند که برای پوشش دیواره و سقف این گلخانه ها, از انواع ورق های اکرولیک , ورق های پلی کربنات فلت و ورق های پلی کربنات دو یا چند جداره استفاده می شود. بکارگیری ورق های پلی کربنات در گلخانه ها بدلیل مزایای بسیاری که دارند همواره در ساخت پوشش گلخانه ها, کاربرد زیادی دارند. استفاده از فناوری های روز دنیا برای تامین رطوبت و دما در محیط گلخانه ها, تاثیرات فراوانی در رشدگلخانه ها و افزایش بهره وری در صنایع کشاورزی داشته اند.

پوشش گلخانه با ورق پلی کربنات

مزایای استفاده از ورق های پلی کربنات در گلخانه ها:

1- این ورق ها به صورت شفاف بوده و نور طبیعی روز برای رشد گیاهان را تامین می کند.
2-استفاده از ورق های اکرولیک , ورق های پلی کربنات فلت و ورق های پلی کربنات دو یا چند جداره, باعث آب بندی شدن فضای گلخانه ها شد.
3-سبک بودن وزن این ورق ها
4-مقاوم در برابر ضربه
5-غیر قابل اشتعال بودن
6-محافظ در برابر اشعه های ماوراء بنفش خورشید
7-کاهش مصرف منابع و انرژی (آب، برق وگاز)
8-کاهش هزینه ها تعمیر و نگهداری
و…
شرکت سایه روشن به عنوان همراه شما, در کلیه ی مراحل ساخت, مشاور شما در طراحی و اجرای سازه های پوشش گلخانه ای در سراسر کشور می باشد.

سایه روشن تلفیقی از هنر بکارگیری نور طبیعت در طرح و رنگ و پایداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop