ویژگی های نورگیر مراکز تجاری

ویژگی های نورگیر مراکز تجاری

نورگیرها, پنجره های سقفی هستند که جهت تامین روشنایی و بهره مندی از نور طبیعی روز و امکان تهویه هوای مناسب, از آنها استفاده می شود.
یکی از مکان های پرکاربرد استفاده از این نورگیر سقفی, مراکز تجاری و پاساژها هستند. استفاده از این نورگیرهای سقفی, مزایای بسیار زیادی دارند. که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

کاربرد این نورگیرها در مراکز تجاری و پاساژها همواره بدلیل زیبایی بخشی به سازه اصلی و امکان نورپردازی طبیعی, مورد استقبال و توجه سازندگان و معماران مدرن, بوده است.

در گذشته از سقف های شیروانی در این مراکز استفاده می شد. که قابلیت عبور نور مستقیم را نداشتند. اما با گذشت زمان وپیشرفت هایی که در صنعت ساختمان ایجاد شد و همچنین دسترسی به مواد اولیه مناسب, سازه های نورگیر سقفی متنوعی, طراحی و اجرا شدند.
در مراکز تجاری و پاساژها بدلیل وسعت زیادی که فضاهای عمومی دارند و همچنین هزینه های گزاف تامین نور محیط, از نورگیرهای سقفی استفاده می شود.

مزایای استفاده از نورگیرها در مراکز تجاری و پاساژها عبارتند از:

1-تاًمین روشنایی با استفاده از نور طبیعی روز
2-کاهش در مصرف انرژی و هزینه های مرتبط با آنها
3-زیبایی خاص و خیره کننده ای که به محیط می دهند.
4-امکان تهویه مناسب
5-جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش (uv)
6-دوام و ماندگاری بالا
7-اجرا و نصب در زمان کم
8-غیر قابل اشتعال بودن ورق های مورد استفاده شده, در این نورگیرهای سقفی
9-هزینه تعمیر و نگهداری قابل قبول سقف نورگیر, در طولانی مدت
10-تنوع بالای نورگیرهای سقفی به لحاظ اندازه, طرح و رنگ
نورگیرها انواع مختلفی دارند, که در فضاهای تجاری و پاساژها قابل استفاده می باشند.

انواع نورگیرها جهت کاربرد در مراکز تجاری و پاساژها

1-نورگیر حبابی: این نورگیرها به صورت حبابی شکل می باشند. که دارای 3 شکل هندسی مختلف, (از جمله :دایره, مربع, مستطیل) هستند و 20 سایز مختلف, با ابعاد متنوع دارند.

ویژگی های نورگیر مراکز تجاری
2-نورگیر سقفی ثابت: پرکاربرد ترین نورگیر سقفی می باشد. همان طور که از اسمش پیداست ثابت می باشد. فقط برای تامین نور طبیعی روز استفاده می شود. این نورگیرها به صورت کسری از یک استوانه طراحی و اجرا می شود و پوشش نهایی آن, ورق اکرولیک و ورق پلی کربنات هستند.
3- نورگیرهای گنبدی شکل: استفاده از این نورگیرها, در مراکز تجاری باعث می شود نور به صورت یکسان در کل فضا پراکنده شود. شکل دایره ای این مدل از نورگیرهای سقفی, زیبایی و جلوه خاصی به فضا می بخشند.

نورگیر سقفی متحرک نورگیر سقفی متحرک

4-نورگیر سقفی متحرک: نورگیر سقفی متحرک, نور طبیعی روز را تامین می کند. بدلیل متحرک بودن, قابلیت باز و بسته شدن و امکان تهویه مناسب هوا را دارد. این نورگیرها در دو حالت دستی و اتوماتیک قابل اجرا هستند.

نورگیر سقفی متحرک
جنس ورق های بکارگرفته شده در نورگیرهای مراکز تجاری, ورق های اکرولیک و پلی کربنات می باشد. که شرکت سایه روشن, با توجه به سوابق اجرایی طولانی مدت, امکان تنوع بخشی زیادی, در رنگ بندی ورق های پوششی این نوع سازه های سقفی را دارد.

مزایای ورق های اکرولیک و پلی کربنات استفاده شده, در نورگیرهای مراکز تجاری

1- این ورق ها عموماً نور گذران(ترانسپرنت) بوده و در صورت نیاز به خوبی نور خورشید را از خود عبور می دهند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و اشعه ماوراءبنفش خورشید(uv)دارند.
2- مستحکم و بادوام می باشند و مقاومت بالایی, در برابر ضربه و اشعه ماوراء بنفش (uv) دارند.
3-ورق های اکرولیک و پلی کربنات, عایق رطوبتی مناسبی در برابر بارش ها و رطوبت محیط ایجاد می کنند.
4- عایق حرارتی مناسب, در برابر گرما و سرما می باشند. این امر به ویژه در ورق های چندجداره, مفهوم واقعی خود را نشان می دهد.

شرکت سایه روشن به عنوان همراه شما, در کلیه ی مراحل ساخت, مشاور شما در طراحی و اجرای سازه های نورگیر سقفی در مراکز تجاری می باشد.

سایه روشن تلفیقی از هنر بکارگیری نور طبیعت در طرح و رنگ و پایداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *